Tjena

Har svårt för att beställa mig angående vägghängd toalett (geberit sigma tek/tece med plastpåse) eller en vanlig toalett i vårt nya badrum.


Är de någon här som ångrar sin vägghängda toalett eller av någon anledning valt vanlig toalett framför vägghängd?


Stora skillnader jag ser:

Priset, ca 4ggr dyrare

Risker med läckage, att man inte ser om de läcker, + går något sönder är de lite större ingrepp än att bara byta en vanlig toalett

Sen är de ju fantastiskt mycket snyggare med en vägghängd toalett, de är väl de som är grejen.
 
Krilleman
Jag har haft tre inbyggda varianter (IFÖ) i det huset jag sålt (med eget vatten).

Jösses vad svårt det är att serva via spolknappen.

Nästa hus som på G att köpas blir det utanpåliggande cisterner för mig. Framförallt med eget vatten om jag får tycka till.

✅✅

Jag installerade dolda för det skulle vara enkelt, inte snyggt.
Men jag har aldrig heller haft agendan att verka "fancy" på diverse medier.

Liknande denna blir det nästa gång, i nästa hus, bygger ut lika mycket oavsett dold eller synlig cistern.
Vit golvstående toalettstol med toppmonterad spolknapp och synlig cistern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Vi valde en golvstående toalett när vi renoverade badrummet, dels för att vi tycker att påbyggnadslådor är fult och dels för att det är lättare att fixa problem. Sen valde vi en dyrare golvstående för att få en som är lättstädad utan vinklar och vrår.
 
  • Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.