H Henrik 75 skrev:
Jag har lite samma problem. Hur gör ni för att uppdatera till senaste versionen? Jag har tappat kontakten men min och saknar IP adress så den kan inte koppla upp. När det började strula så bröt jag bara strömmen en stund sen fungerar det. Nu har jag testat att bryta ström, koppla ur kabeln till nätverket, startat om nätverket.
Jag tar gärna emot tips på hur man kan göra.
Uppdatera bara på vanligt sätt med USB-sticka. Det är en bugg som gör att den inte lyckas kolla upp sig
 
Vanligt sätt med USB?
Jag har haft den i drift sen slutet på december så jag har aldrig uppdaterat den.
Då laddar jag ner något på CTC hemsida och pluggar in någonstans bakom skärmen?
 
H Henrik 75 skrev:
Vanligt sätt med USB?
Jag har haft den i drift sen slutet på december så jag har aldrig uppdaterat den.
Då laddar jag ner något på CTC hemsida och pluggar in någonstans bakom skärmen?
Så brukar jag själv störa mig på att folk inte läser hela inläggen🤔
Såg nu hur jag ska göra (registrera mig alltså) trodde nästan att det skulle ha legat en länk i mailet jag fick av dem eller något.
Får testa imorgon 😊
 
  • Gilla
HansomeHanson
  • Laddar…
Jag missförstod din fråga, jag trodde du hade problem att uppdatera till just den här versionen.

Den har ju stöd för automatisk uppdatering via internet men det verkar som de har ” glömt” aktivera det, och om problemet med innevarande version är att den inte kan koppla upp sig så hjälper ju inte det iallafall…
 
Tryckte i den senaste versionen som jag ladde ber på CTC hemsida men det står fortfarande att den saknar IP adress.
Jag har startat om både innedel och modem.
Tar gärna emot tips om hur man kan lösa det.
 
Mail om ny version idag
Tidigare upplevda problem gällande anslutning till myUplink har nu åtgärdats i en ny version av programvara.

Ladda ner och alla inställningar försvann 🤔
 
B blatummen skrev:
Mail om ny version idag
Tidigare upplevda problem gällande anslutning till myUplink har nu åtgärdats i en ny version av programvara.

Ladda ner och alla inställningar försvann 🤔
Ja, det verkar de ha gjort för mig med. Dessutom fick jag dagen efter ett Mail om att det fanns en ny uppgradering. Den ena handen vet uppenbart inte vad den andra gör…
 
  • Gilla
blatummen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.