M M H skrev:
Denna kanske?
[länk]
Ja men det är ju den jag länkade till innan... men sen gäller det att de har rätt klinga med och en bra dammsugare. 😉
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ja, jag har själv precis den jag länkade innan men vad de olika hyrfirmorna har vet jag ju inte.
Men om inte det så något likvärdigt med största sannolikhet.
Ah, såg nu! Det verkar vara samma som Rentor hyr ut. Toppen! 👍🏼
 
Jag har även en sådan här variant med kugghjul och den fungerar bra om det är mycket skumplast kvar från mattan som måste bort innan limmet men nackdelen med den är att den sätter igen sig ganska lätt om man inte har en dammsugare med bra drag.
De är oslagbar till gamla fixrester också.

https://rentor.nu/saneringsfräs-festool-80mm

Saneringsfräs av märket Festool med synliga kugghjul för borttagning av skumplast och fixrester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
M H
  • Laddar…
Vet du vad den där blå klingan heter? Tänker att Rentor kanske har en sån också.
 
Måste bara tacka @Paul-Staffanstorp för hans tips här i tråden. Det gick otroligt smidigt med en bra betongslip kopplad till en grovdammsugare och en slipskål med sex tänder. Första rummet (innan tips) tog oss flera dagar att få rent och andra rummet slipade vi klart på cirka 2 timmar. Tusen tack Paul! Grymt forum det här! 🙏
 
  • Gilla
  • Älska
Daniel_N och 2 till
  • Laddar…
M M H skrev:
Måste bara tacka @Paul-Staffanstorp för hans tips här i tråden. Det gick otroligt smidigt med en bra betongslip kopplad till en grovdammsugare och en slipskål med sex tänder. Första rummet (innan tips) tog oss flera dagar att få rent och andra rummet slipade vi klart på cirka 2 timmar. Tusen tack Paul! Grymt forum det här! 🙏
Tre timmar säger min fru. :)
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
M M H skrev:
Tre timmar säger min fru. :)
Då jobbade du för sakta. 😜🤣
 
  • Gilla
M H
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Då jobbade du för sakta. 😜🤣
Ha ha! Eller hur? Kanterna i rummet var ju lite svårare att komma åt och få rent. Får skylla på det.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
M M H skrev:
Ha ha! Eller hur? Kanterna i rummet var ju lite svårare att komma åt och få rent. Får skylla på det.
Ja man bör ha en slip där man kan lyfta "nosen" för att komma åt nära väggarna. 😉
 
MrJay
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ja man bör ha en slip där man kan lyfta "nosen" för att komma åt nära väggarna. 😉
Eller en Flexmaskin där man kan öppna upp kåpan för att komma dikt an vägg…
 
MrJay MrJay skrev:
Eller en Flexmaskin där man kan öppna upp kåpan för att komma dikt an vägg…
Det är väl samma sak... 😳

Flex är ett märke 😉

Själv kör jag med Festools variant.
 
MrJay
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Det är väl samma sak... 😳

Flex är ett märke 😉

Själv kör jag med Festools variant.
Verkar som jag tolkade ”lyfta nosen” som något annat i ditt inlägg 🙂
 
MrJay MrJay skrev:
Verkar som jag tolkade ”lyfta nosen” som något annat i ditt inlägg 🙂
Troligtvis ;)

Funktionen ser lite annorlunda ut på de olika maskinerna och på Festools så lyfter man upp "nosen" som jag skrev men på Flex skjuter man den väl åt sidan om jag inte minns fel. :)
 
MrJay
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Troligtvis ;)

Funktionen ser lite annorlunda ut på de olika maskinerna och på Festools så lyfter man upp "nosen" som jag skrev men på Flex skjuter man den väl åt sidan om jag inte minns fel. :)
Helt rätt. Jag kör själv med Flex-maskiner för betong och rivning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.