Hej!

Har nyligen blivit husägare och är ny inom allt vad gäller renovering. Började ånga bort tapet i hallen för att tapetsera på nytt. Bakom alla lager fanns en spricka från tak till golv. Väggen är en innervägg på bottenplan (huset är 1,5plan med källare), huset är från den första halvan av 60-talet. Hur bör man gå tillväga med detta innan tapetsering?

Där sprickan är som bredast
Spricka i innervägg på ett hus från 60-talet, går från tak till golv och ska åtgärdas innan tapetsering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sprucken innervägg från golv till tak utan tapet, dörr med silverfärgat handtag till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack på förhand!
 
Fylla så djupt du kan i sprickan med nån flexibel fog, armera med en glasfiberremsa och spackla över sen slipa slätt
 
Violina Violina skrev:
Fylla så djupt du kan i sprickan med nån flexibel fog, armera med en glasfiberremsa och spackla över sen slipa slätt
Ska jag slå upp sprickan så jag kommer in hela vägen, eller fylla så som den är?
 
K Kalleeller skrev:
Ska jag slå upp sprickan så jag kommer in hela vägen, eller fylla så som den är?
Ta bort om det är nåt som är löst, men inte göra den större än vad den redan är..

För jag antar att denna sprickan inte syntes genom de gamla tapeterna?

Jag tycker iaf inte den ser "elak" ut..
 
Violina Violina skrev:
Ta bort om det är nåt som är löst, men inte göra den större än vad den redan är..

För jag antar att denna sprickan inte syntes genom de gamla tapeterna?

Jag tycker iaf inte den ser "elak" ut..
Tack för svaren!

Det stämmer att sprickan inte syntes genom de gamla tapeterna.
 
MrJay
Knacka loss löst skräp, blås rent med kompressor, dutta i lite primer om du så önskar och fyll med Sealflex Hybrid 522. Någon dag efter det sätter du glasfiberremsa, spacklar över och slipar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.