A AndersS skrev:
Nu vĂ€ckte du minnen, det Ă€r inte Kakadua show som du driver vidare, nĂ€r man som barn med Ă€rtrör försökte trĂ€ffa vid visning av produkter före sjĂ€lva förestĂ€llningen.😉😇 Skulle ocksĂ„ kunna vara Arnes motorcirkus.
Det Ă€r biodling 🍯🐝
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
hsd
RoTe RoTe skrev:
Högst oklart vad det har med saken att göra? Finns nog mindre firmor som tar deposition för ev skador kontant men det Àr ju dÀrför dom krÀver KREDITkort nÀr man hyr, om du inte visste det. Samma med motell/hotell av lite högre standard Àn dom dÀr man kan betala per timme, dom krÀver kreditkort för att sÀkra upp mot dina ev skador du Äsamkar.
Jag skrev inte kreditkort.
 
M MagHam skrev:
Det Ă€r biodling 🍯🐝
Honey girls😇
Men mina minnen Àr frÄn 60-talet och att vi blev jagade efter en "ÀrtblÄsning" som inte uppskattades.
Var pÄ smÄlÀnsk marknad.
Har en slÀkting som ocksÄ tillverkar honung idag. Och Àr tvingad att erkÀnna att jag misstÀnkte honung för dig.
 
Redigerat:
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Det Àr de Àldre typerna som ocksÄ ger trötthet som dÀmpar klÄda.
De moderna antihistaminerna Àr inte bra mot klÄda.

Jag tyckte dock att borra nĂ„gra ventilationshĂ„l i mitt avtagbara ”plastgips” (ortos) var effektivare Ă€n nĂ„gon tablett. đŸ˜±
Ja, Tavegyl Ă€r perfekt att ta pĂ„ kvĂ€llen mot myggbett, för om inte klĂ„dan gĂ„r över helt och hĂ„llet sover man bra Ă€ndĂ„. Dottern fick det nĂ€r hon var liten pga allergi mot mygg 😉

SjÀlv Àr jag immun, kanske pga vÀldigt mÄnga timmar i bÀrskogen som litet barn.
 
4774
Fotografen Fotografen skrev:
Problemet Àr att bÄde hotell och hyrbil i USA kan lÄsa ganska stora belopp och pÄ ett debit blir ju dessa pengar ja, just lÄsta. Med "inte tillrÀckligt saldo" pÄ kontot kan man bli strandsatt.
Har fÄtt hjÀlpa medresenÀrer i denna situation.
Tur att jag inte Ă€r sugen pĂ„ att resa till just USA 😀
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
GAAAHHHHH!!

Och dÀr var det stopp i avloppssystemet!! Ringa kommunen imon!!
JĂ€vligt irriterande
 
  • Ledsen
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Skulle bara göra rent lite i innedelen till frikylan, utan att stÀnga av. Tur att flÀnsarna var av plast och att jag inte har lÀngre fingrar.. GAAAAHHHH
 
  • Innedel till luftkonditionering med avtagna plastflĂ€nsar, hĂ„llna av en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
kan lÄsa ganska stora belopp och pÄ ett debit blir ju dessa pengar ja, just lÄsta.
Ytterligare en anledning att aldrig betala nĂ„got med ett bankkontokopplat debetkort (vanligt ”bankkort”) utan alltid betala med ett kreditkort.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jag har upplevt nu flera gÄnger att mindre nÀringsidkare bara accepterar Swish eller kontanter, inga kort. VÀrsta betalsÀttet tycks vara telefonen. Helt galet hur lÄng tid det kan ta för sonika att scrolla runt pÄ telefonen innan man lyckas komma in i rÀtt meny eller tjÀnst och kan betala. Hur mycket enklare och snabbare Àr det inte att hala upp en femhundring ur byxfickan?
 
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 4 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Problemet Àr att bÄde hotell och hyrbil i USA kan lÄsa ganska stora belopp och pÄ ett debit blir ju dessa pengar ja, just lÄsta. Med "inte tillrÀckligt saldo" pÄ kontot kan man bli strandsatt.
Har fÄtt hjÀlpa medresenÀrer i denna situation.
RĂ„kade ut för nĂ„tt liknande nu pĂ„ semestern, ett engelskt hyrbilsföretag pĂ„ Island ville ha 2700€ i deposition för en standardbil đŸ˜”
 
  • Wow
Dilato
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Hur mycket enklare och snabbare Àr det inte att hala upp en femhundring ur byxfickan?
Ännu enklare och snabbare Ă€r att blippa ett plastkort. Ingen vĂ€xel som ska rĂ€knas upp och överlĂ€mnas. Men telefonen Ă€r lika snabb om man har lite koll och förbereder sig en aning innan. Men de som börjar leta efter telefonen nĂ€r det Ă€r dags att betala kan ge vem som helst psykbryt.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Nu fÄr ni vÀl för fan ge er med era gubbetalningsinlÀgg. Ni har blivit hÀnvisade till forumets trÄkigaste trÄd upprepade gÄnger. GÄ dit nu.
 
  • Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 16 till
  • Laddar…
NötegÄrdsgubben NötegÄrdsgubben skrev:
Nu fÄr ni vÀl för fan ge er med era gubbetalningsinlÀgg. Ni har blivit hÀnvisade till forumets trÄkigaste trÄd upprepade gÄnger. GÄ dit nu.
UrsÀkta, det var nog jag som började med att jag fÄtt 4000:- i kontanter och inte viste vad jag skulle ha de till, och undrade om jag skulle köpa knark.
Men jag har nĂ€stan lyckats bli av med allt utan att köpa nĂ„gra droger alls, mest köpt bensin och betalat en massa skatt 😉
UrsĂ€kta igen, ska inte upprepas đŸ«Ł
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
P Per i HamrÄnge skrev:
Köpte ny soffa pÄ ikea förra veckan.
Soffan kom inom en vecka, men tyget hade 4 veckors leveranstid.
Gick inte att skjuta upp lev av soffan.
Vad ska jag med den till i 4 veckor utan tyg?
Tur i oturen, gick gamla soffan pÄ blocket över förvÀntan snabbt.
Ingen soffa i 4 veckor?
Varför inte skruva ihop den nya och lÀgga filtar pÄ tillfÀlligt?
Men va f-n. Man mÄste fÄ tyget, dÄ instruktionsbok nr 3 troligen kommer med den leveransen. Jag fick iaf bara blad 1 och 2 med soffan.
Hörnsoffa med moduler, sÄ inte helt sjÀlvklart hur det skulle sÀttas ihop.
2 timmar senare, TROR jag att jag har fÄtt ihop den rÀtt. Grrrrrr.
Dock mÄste allt plockas isÀr igen för att fÄ pÄ tyget nÀr det vÀl kommer. Grrrr
Bara för sakens skull, Ikea publicerar alla sina manualer pĂ„ respektive produktsida pĂ„ hemsidan 👍
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAGH!

Vampyrerna tyckte jag hade för lĂ„gt jĂ€rnvĂ€rde, sĂ„ denna gĂ„ng behöver jag verkligen ta mina jĂ€rntabletter, kass i magen de nĂ€rmaste veckorna here I come! đŸ˜±
 
  • Älska
  • Gilla
BĂ€sterortarn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.