useless useless skrev:
Ja, det var nån uttråkad rättshaverist som gjorde en anmälan till kommunen och erkände stolt i tråden.
Vad var det han blev anmäld för?
 
M
nino nino skrev:
Är trådarna med han som bygger bunker och bil lyft/sänk borttagna?
Eller är det jag som är kass på att hitta?
Måste vara ett väldigt dåligt område om man måste gräva ner bilen för att få ha den ifred!
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Vad var det han blev anmäld för?
Gräv- och byggarbeten utan mark-/bygglov. Svartbygge helt enkelt.
 
useless useless skrev:
Gräv- och byggarbeten utan mark-/bygglov. Svartbygge helt enkelt.
Ajajdå.
 
Det finns tyvärr alltid muppar som ska stå i vägen för visionärer.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
RoTe
Folk i allmänhet gnäller ju för minsta lilla grannen gör så jag fattar inte hur han kunde gräva bort halva tomten utan att någon reagerade. Han fick ju sätta spånt mot grannens uppfart också vill jag minnas för att denna inte skulle rasa. Den där typen av människor som bara kör på med allt i tre hundra kilometer i timmen kan bli lite farliga då dom ibland inte ser konsekvenserna av sitt handlande.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Tror att han hade koll på det där, han jobbade väl med grävning och gjutning
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
RoTe
Uppenbarligen hade han inte koll fullt ut, eller så valde han att skita i det och sen skryta om allt på internet, vilket bara kunde sluta på ett sätt.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Var väl "bara" bygglovet som saknades.
Åkte förbi och det såg ordentligt gjort ut
 
R
nino nino skrev:
Var väl "bara" bygglovet som saknades.
Åkte förbi och det såg ordentligt gjort ut
Jag minns att han inte ens ville ta in att hans konstruktion potentiellt skulle flyta upp på grund av grundvattnet så det saknades nog en del i förarbetet ;)
 
Ja jag ska väl villigt erkänna att jag inte har nån koll på grävning osv så kan inte göra nån bedömning.
Men det kändes som han hade koll men jag har haft fel förr
 
R
nino nino skrev:
Ja jag ska väl villigt erkänna att jag inte har nån koll på grävning osv så kan inte göra nån bedömning.
Men det kändes som han hade koll men jag har haft fel förr
Han verkade ha hyfsat koll på grävning och gjutning, men folk räknade på lyftkrafter från grundvattnet och då fanns det tveksamheter som inte riktigt verkade tas på allvar.

Hur som helst tycker jag det är bra att vi har någon slags grundläggande kontroll över vad som byggs i landet.
 
R RoAd skrev:
Han verkade ha hyfsat koll på grävning och gjutning, men folk räknade på lyftkrafter från grundvattnet och då fanns det tveksamheter som inte riktigt verkade tas på allvar.

Hur som helst tycker jag det är bra att vi har någon slags grundläggande kontroll över vad som byggs i landet.
Jo ibland är det så men inte alltid
 
R
nino nino skrev:
Jo ibland är det så men inte alltid
Förvisso, men detta projektet tycker jag nog var väl över gränsen för vad som skulle vara ok att göra svart. Speciellt med grannar precis inpå. Då är det inte bara sig själv och sin familj man kan ställa till det för.
 
Nej så klart, men vet man vad man gör så är det ju "lugnt" för grannarna även om dom inte tror det...
Vet ju inte hur det var här men tidigare tråd med bunkern så fick iaf jag känslan att han hade koll men vet som sagt inte alls.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.