Vi har en omfattande fuktskada. Anmälde för 10 år sedan men det visade då ingen blöt fukt. I januari i år anmälde jag igen då jag såg att fuktfläcken blivit mycket större. Jag hörde av mig ett flertal gånger efter anmälan. I slutet av mars var han och mätte men då var det torrt men att åtgärdskulle göras. Hörde inget på några veckor men hörde av mig flertalet gånger fram till att jag gick på semester. V. 25. Hörde inget. Dottern skickade sen på sommaren att det har regnat in genom fönstret. Gjorde en ny felanmälan min sista semestervecka 28. Då ringer dom att det ska åtgärdas. I fredags var dom hos oss. Tog bort endel av väggen och golvet. Det visar sig att fönsterkarmen är rutten väggen och golvet en omfattande fukt/mögelskada. Jag hörde av mig idag och frågade när dom ska forsätta och fick till svsr nästa måndag!. Finns det någon mer stans än hyresgästföreningen som man kan göra anmälan för att få hjälp. Nu är tålamodet slut!. Tack på förhand .
 
  • Wow
Sernando
  • Laddar…
Fast nu låter ju som de är på gång? De har felsökt, och planerat in åtgärd. Det är väl ganska normalt att går tid från att skadans omfattning undersökts till att de kan få in rätt folk för åtgärd. Är fönsterkarmen murken så skall de kanske byta fönstret. Lååång ledtid från fönsterfabrikerna.
 
S
Hyresvärden äger huset och bestämmer när det ska lagas. Anmäla till vad, vem och varför?
 
För det första är att sonen varit sjuk som tyvär haft rummet (visste inte förens det blev ett annat rum ledigt som han flyttade in i). För det andra att dom inte svarat och vi inte fått en akut åtgärd på detta. Och nu får vi bo i mögelodör. Bla.
 
prova med Miljö- och hälsoskyddsnämnden i kommunen
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Varför bor du kvar efter 10år..??
Byt hyresvärd..
 
  • Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.