Har röjt ner ett antal buskar ca 50kvm.(falska hallon?) Duger det med att körs med hjullastare över och sedan fylla med jord. Tänkte göra "eu-pall odlingar" med gräs imellan. Om det blir lite ojämnt gör mig inget. Eller måste alla rötter grävas ur.
 
  • Bild av en trädgård bredvid ett vitt hus där marken är täckt med nyligen nerröjda buskar och gräs. I bakgrunden syns ytterligare ett hus och en uteplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Det kommer givetvis att komma upp nytt, men det är ju helt baserat på hur du markbereder och hur mkt gångarna används.
 
Claes Sörmland
De kommer att slå upp med stor kraft. Särskilt nästa vår/försommar. Om inte rötterna grävs bort.
 
S Sernando skrev:
Det kommer givetvis att komma upp nytt, men det är ju helt baserat på hur du markbereder och hur mkt gångarna används.
Det nya som kommer, är det små spröda, så om jag ser till klippa med gräsklipparen ofta så hålls det i schack?
 
Claes Sörmland
B bjornligan skrev:
Det nya som kommer, är det små spröda, så om jag ser till klippa med gräsklipparen ofta så hålls det i schack?
Det går bra att lägga marken under gräsklipparen i ett par säsonger. Sen är allt dött. Problemet är bara att om du börjar ställa pallkragar och annat där så kommer det komma buskar i kanten av lådorna och de är ett helsike att rensa bort. Men är man idog så går det.
 
  • Gilla
bjornligan
  • Laddar…
Still pallarna på betongplattor eller reglar med breda sidan nedåt och nedsänkt så du kommer åt med gräsklipparen. De skott som kommer upp i kragarna klipper du bara av.
 
  • Gilla
bjornligan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.