A
Hej,
Vad kostar det ungefär att riva en gipsvägg om man tar in hantverkare?
Det är inte bärande vägg utan gipsvägg med en dörröppning i mitten.
Väggen är ca 4-5 meter gånger 2,5m.

Jag är inte ute efter exakta priser utan på ett ungefär så jag har ett hum om vad prislappen kan ligga på.
 
D
Ska du ha återställning också eller är det bara vägen som ska bort?

5-10 tror jag det kostar att riva bara, eller rot.
 
A
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Ska du ha återställning också eller är det bara vägen som ska bort?

5-10 tror jag det kostar att riva bara, eller rot.
Riva ner bara för att öppna upp planlösningen.
 
Såna småjobb blir dyra i förhållande till nyttan.
Finns ingen el eller vvs i väggen så är det ett väldigt enkelt jobb.
Ett perfekt jobb för husägare eller deras tonåringar eller grannars tonåringar.
 
  • Gilla
Arian
  • Laddar…
D
Men ska du lappa och laga väggar och golv sen?känns som om man grejar det så grejar man rivningen med.
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
A
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Men ska du lappa och laga väggar och golv sen?känns som om man grejar det så grejar man rivningen med.
Tanken är ju att färdigställa "ändarna" alltså golv, vägg och tak så det ser enhetligt ut. Golvet kan bli lite svårt men där får man kanske nöja sig med att det blir gjort känner jag. Nyfiken på ifall det är värt att ta in någon som kanske gör det snabbare o billigt än att behöva ta ledigt för det själv
 
D
Som @Argastesnickaren är inne på brukar såna här småjobb bli pissdyra i förhållande till vad man får ut. Hade lagt ut allt eller inget.
 
  • Gilla
Argastesnickaren och 1 till
  • Laddar…
A
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Som @Argastesnickaren är inne på brukar såna här småjobb bli pissdyra i förhållande till vad man får ut. Hade lagt ut allt eller inget.
Förstår och misstänkte nästan det. Får fundera och ta ett beslut. Tack för hjälpen allihopa.
 
Är det ingen el eller vatten i väggen kan du förmodligen riva den själv. Det är inga stora pengar att låta en hantverkare göra det på timme.
 
Men rivningen går ju väldigt snabbt. Det som tar tid är om man behöver skydda rummen och resten av bostaden mot rivningsdamm. Skydda golven man skall gå på med rivningsmaterial, bära ut det osv. Själva rivningen går på under en timme. Lite mer än 10 minuter, men någonstans där mellan. Och det gör du det på själv också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.