L Leif i Skåne skrev:
Nä. Grässtrået har för liten yta för att ta skada, vid den koncentrationen 1:100 men ökar man koncentration så blir gräset gult och dör. Men andra växter har större yta och får mer av medlet på sig som den drar ner till rötterna.

Jag köpte 2 liter i Tyskland på postorder och en liter räcker livet ut, så jag har möjlighet att vidarebefordra en oöppnad Dicotex kostnad för mig blev 375kr/liter med frakten till mig.
Lite sent på bollen här men, du har inte kvar flaskan med dicotex? Är intresserad isf?
 
K KaptenKant skrev:
Lite sent på bollen här men, du har inte kvar flaskan med dicotex? Är intresserad isf?
Jag har kvar flaskan oöppnad, den finns i Norra Skåne.
 
L Leif i Skåne skrev:
Jag har kvar flaskan oöppnad, den finns i Norra Skåne.
En chansning. Finns flaskan kvar?
 
S skanfals skrev:
En chansning. Finns flaskan kvar?

@Leif i Skåne Sms:s mig på 070-4939757 om du har kvar och vill sälja flaskan. Jag bor också i Skåne.
S skanfals skrev:
En chansning. Finns flaskan kvar?
L Leif i Skåne skrev:
Jag har kvar flaskan oöppnad, den finns i Norra Skåne.
@Leif i Skåne Finns flaskan kvar? Jag köper den gärna och kan komma och hämta i helgen. Sms:a mig på 070-4939757
 
Hej igen!

Nytt ogräs, det har tagit över stora delar av gräsmattan på kort tid. Lyckas inte hitta vad det kan vara. Någon som vet?
 
  • Närbild på en grön växt som har spridit sig över en stor del av en gräsmatta, identifierad som ogräs av användaren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Revsmörblomma är namnet, besvärligt ogräs. Sprider sig med rankor och frön, rötterna sitter djupt fast det gröna ovan jord ser anspråkslöst ut.
 
A Abies koreana skrev:
Revsmörblomma är namnet, besvärligt ogräs. Sprider sig med rankor och frön, rötterna sitter djupt fast det gröna ovan jord ser anspråkslöst ut.
Hmm fast jag undrar om det är det. Jag har dom också nämligen och tycker bladen ser annorlunda ut än rev smörblomma och blir inga blommor av dessa. Där jag har revsmörblomma kommer det alltid gula blommor
 
Okej, då vet jag inte. Revsmörblomma blommar med gula blommor som syns tydligt men alla växter blommar ju någon gång under säsongen, hoppas någon annan vet.
 
Revfingerört? Sprider sig med utlöpare och har en kraftig pålrot. Växer så lågt att gräsklipparen inte rår på den. Svår att bli av med (finns kanske något polskt gift annars får man nog gräva upp och göra om gräsmattan).
Dock mjuk och skön att gå på, små gula blommor som bina tycker om.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.