Hej, vi har ett 75s aggregat där rotormotorn inte snurrar har hållit på att felsöka en del. Jag får ingen signal från rotorvakten? antar att när den pajar så skickar inte styrkortet ut någon spänning till rotormotorn. Kan det stämmma??
 
M Michael Dalin1 skrev:
Hej, vi har ett 75s aggregat där rotormotorn inte snurrar har hållit på att felsöka en del. Jag får ingen signal från rotorvakten? antar att när den pajar så skickar inte styrkortet ut någon spänning till rotormotorn. Kan det stämmma??
Rotorn bör inte stanna bara för att rotorvakten larmar.

Det är inte så att växlaren står stilla pga att det inte föreligger något värmebehov? Vad händer om du ställer upp tilluftstemperaturen till ett par grader över utetemperaturen?
 
E Eby90 skrev:
Rotorn bör inte stanna bara för att rotorvakten larmar.

Det är inte så att växlaren står stilla pga att det inte föreligger något värmebehov? Vad händer om du ställer upp tilluftstemperaturen till ett par grader över utetemperaturen?
Växlaren stannade i vintras, men när jag mäter på rotorgivaren får jag ingen signal när magneten passerar. Därför tror jag att rotorgivaren strular
 
M Michael Dalin1 skrev:
Växlaren stannade i vintras, men när jag mäter på rotorgivaren får jag ingen signal när magneten passerar. Därför tror jag att rotorgivaren strular
Startar rotorn och går under uppstart ifall du startar om aggregatet?
 
E Eby90 skrev:
Startar rotorn och går under uppstart ifall du startar om aggregatet?
Nä, den får ingen spänning ut från kortet.
 
M Michael Dalin1 skrev:
Nä, den får ingen spänning ut från kortet.
Då låter det som fel på styrkortet, växlaren borde gå under uppstart.
 
E Eby90 skrev:
Då låter det som fel på styrkortet, växlaren borde gå under uppstart.
Jag är rädd för det, men jag tänker är att systemet kanske gör en check innan uppstart. Och får kortet ingen signal från rotorvakten händer inget, men nu har jag beställt en ny så får vi se.🤞
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.