Jag har ett kylskåp från Electrolux, varianten med en vattendispenser (kolsyrat vatten) i dörren, jag tror att modellen heter ERES38820X.

Själva kylen fungerar som den ska, men själva dispenser-modulen i dörren är helt död. Knapparna reagerar inte på tryckningar och de lyser inte, som de ska göra. Det kommer heller inget vatten.

Är det någon som har haft något liknande problem och vet var man kan börja felsöka? Det verkar ju precis som att dörrmodulen inte får någon spänningsmatning alls, frågan är om man kan öppna på något sätt och se om det finns spänning fram.

Kylen har flyttats en del på sistone pga renoveringsarbete, så kanske har det blivit någon glappkontakt någonstans, finns det något ställe där man bör börja kolla?
 
Hur gammal är den till att börja med?
 
Jag vet inte riktigt, ett par år. Den följde med när vi köpte huset.

Nu har den dock hoppat igång igen, efter att jag petade lite på sladdarna mellan dörren och skåpet, så förmodligen var det väl någon glappkontakt.
 
Kolla om förra ägaren har kvar kvittot, tänk på att du har tre års reklamationsrätt.
 
Hej, ser att det var några år som du skrev inlägget, men jag exakt samma problem. Hur löste du problemet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.