Hej

Jag har en hög och en lägre golvlist som jag vill skall mötas snyggt det skiljer nära 2cm i höjd.

Någon som kan komma med förslag på hur jag kan göra mötet?

golvlisten har en profil så det är nog snyggast att den följer med ner och möter. Men hur ?
 
  • Golvlist med profil möter en högre golvlist vid hörn, ca 2 cm höjdskillnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn med två olika höga golvlister som möts, den ena med profil i trä och den andra slät, med en skillnad på nära 2 cm i höjd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Sernando
  • Laddar…
På nedre golvet låter du sockeln gå runt hörnet till kanten på det högre golvet. På högre golvet går sockeln fram till ytter hörnet. Klyv till en sockel bit som är lika bred som avståndet mellan det högre golvet och ytternörnet. Denna geras 45grader och ställs med fasningen mot ytterhörnet. Sedan geras och dom anslutande listerna för att passa mot denna. Den övre listen behöver klyvas delvis för att få till det
 
Ja det är ju ett bra förslag. Men blir jag” trappa ” ner listen till den lägre nivån eller ”doppa”?

Vad blir snyggast tro?
 
I mitt förslag så följer fasningen med ner snyggt o prydligt
Ett annat alternativ är att ta en annan höjd på listen för att få överkant att linjera
 
Jag testa lite idag. Så jag tänker det blir något sånt här.
 
  • Sockel med hörndetalj i trä vid en vägg, delvis monterad med en stum träborste liggande på golvet bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MrJay
Baseboard med övergång vid hörn, intill ventilationsgaller och trälaminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Precis men jag skulle göra den lilla biten på det lägre golvet fram till övergången mellan högt o lågt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.