Hej till alla experter,
När man gör elgenomföringar i BadrumsTak (t.ex. drar kablar för belysning) hur avjämnar man takytan
steg för steg?
Tack på förhand !
 
Har du gips i taket?
 
S Småbrukaren skrev:
Har du gips i taket?
Nej det är betong tak och jag undrar räcker det med Beckers våtrumsspackel eller vad föreslår du?
 
Okej, så ni har fräst spår för att lägga in el?
 
Lägg upp en bild
 
Sätt undertak med spottar och dra elen ovan.
 
T tobbe9012 skrev:
Sätt undertak med spottar och dra elen ovan.
Tack men jag planerar fortfarande.
Jag vill inte ha spottar i taket med gipsskivor, jag vill ha betongtaket som det är! Visst ska jag fräsa spår, jag bara undrar om jag kan fylla igen ytan efteråt med Beckers våtrumsspackel t.ex. eller om jag kan fylla igen den med FF V100 vägglagning?
Vad fõreslår ni?
 
A Anton Arvanitis skrev:
Tack men jag planerar fortfarande.
Jag vill inte ha spottar i taket med gipsskivor, jag vill ha betongtaket som det är! Visst ska jag fräsa spår, jag bara undrar om jag kan fylla igen ytan efteråt med Beckers våtrumsspackel t.ex. eller om jag kan fylla igen den med FF V100 vägglagning?
Vad fõreslår ni?
Det ãr bara en fråga om vilket material jag ska använda
Tack på förhand !
 
C bruk sen slipar du ner de jämt med betongen sedan spacklar du taket med lättvåt
 
R Rickard.lj skrev:
C bruk sen slipar du ner de jämt med betongen sedan spacklar du taket med lättvåt
Tack ditt svar hjälper mig mycket!
Men är det rätt att fråga : om jag ska putsa en befintlig yta (betong) Hur Vet jag vilket Bruk den är putsad med Innan och vilket bruk dom fungerar tillsammans med det?
Är det rätt min fråga eller C bruk passar väl i detta fall!!!
Tack!
 
Ett c bruk kan du bruka på betong och putsade delar , för vattna innan iaf så putsen suger in i betongen,
 
R Rickard.lj skrev:
Ett c bruk kan du bruka på betong och putsade delar , för vattna innan iaf så putsen suger in i betongen,
Jag vill säga att min lägenhet byggdes 1948.
Så jag ska VATTNA innan jag kör med C bruk och sen lättvåt!
Tack så mycket!
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Helt rätt , sen en våtrums färg
 
R Rickard.lj skrev:
Helt rätt , sen en våtrums färg
Tack!
En sista fråga: behöver jag PRIMA innan allt detta?
 
A Anton Arvanitis skrev:
Tack!
En sista fråga: behöver jag PRIMA innan allt detta?
Ja jag skulle prima allt innan spackling för bästa sug förmåga för spackel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.