Jag behöver byta det ena röret och koppling som går till blandaren. För åtkomst behöver jag lossa på muttrarna för att kunna justera vinkeln på T-kopplingen. Men jag det går inte att komma åt med något verktyg som jag har. Se bilderna. Hur gör jag?
Tre metallrör och deras kopplingar med muttrar till en blandare, fästa vid en vägg med rosa kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Justernyckel i användning för att lossa muttrar och justera vinkeln på T-koppling av kromade rör i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Sernando
  • Laddar…
Blocknyckel eller öppen ringnyckel.
 
  • Gilla
finlirarn
  • Laddar…
Sök på hydraulnyckel, öppen ringnyckel,
öppningsbar ringspärrnyckel. Det finns lite olika varianter.

/Höghus

Uppsättning av sju MEEC Tools ringnycklar i olika storlekar, förvarade i en svart och röd verktygspåse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tre olika typer av hydraulnycklar från varumärket Toptul. Längst upp en öppen ringnyckel, följd av två olika storlekar av öppningsbara ringspärrnycklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • BGS Technic set med sex öppningsbara ringspärrnycklar i olika storlekar, organiserade i en svart och blå förvaringspåse med artikelnummer 8665.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
finlirarn och 1 till
  • Laddar…
F finlirarn skrev:
Jag behöver byta det ena röret och koppling som går till blandaren. För åtkomst behöver jag lossa på muttrarna för att kunna justera vinkeln på T-kopplingen. Men jag det går inte att komma åt med något verktyg som jag har. Se bilderna. Hur gör jag?
[bild][bild]
Lossa på vägginfästningen så kan du få ut röret lite från väggen. Glöm skiftnyckel använd fast nyckel istället, om du inte har ngn så låna från grannen👍
 
  • Gilla
finlirarn och 1 till
  • Laddar…
Tack för svaren!
Jag hittade inte någon öppen ringnyckel i storlek 25. Men tipset från han.kan var klockrent. Jag lossade på vägginfästningen och använde en blocknyckel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.