Hej!

Jag planerar att byta ut min diskho men behålla den nuvarande blandaren. När jag undersökte blandaren upptäckte jag att det finns tre kopparrör anslutna till den, vilket fick mig att fundera över om det är möjligt att ändra blandarens position så att den passar den nya diskhon. Måste blandaren sitta på sin nuvarande plats, eller kan den flyttas?
Jag tänker skaffa IKEA Långudden-diskho. Jag bifogar en bild så att ni kan se hur det ser ut där nedanför, tack på förhand!

Utrymme under diskbänk med olika röranslutningar, inklusive tre kopparrör anslutna till en blandare och avloppsrör med gummislangar och plastkopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det går enkelt att förlänga inkommande kall-/varmvattenrören till nya positionen.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Det går enkelt att förlänga inkommande kall-/varmvattenrören till nya positionen.
Tack för svaret! Trodde den skulle bli böjd med mera, men det är bara att flytta den utan problem, eller måste jag köpa material till den?
 
Det blir till att köpa lite material, tex,
klämringsvinkelkopplingar, kopparrör/PEX-slang, stödhylsor, rörklammer, eventuellt kulventiler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.