4774
N Niq skrev:
VĂ€ntar Ă€nnu pĂ„ den dĂ€r maskinen som bara gĂ„r o gĂ„r 🙄. MotorsĂ„garna stĂ„r det Stihl pĂ„ sĂ„ reservdelar gĂ„r att hitta.
Klockan 😂
 
Gaah för att plastpÄsar (1,2 ,3 mm liters) Àr slut i varenda affÀr. Vi köper bara nÀr det behövs, men verkar det vara slut.
 
trÀhandtag trÀhandtag skrev:
Gaah för att plastpÄsar (1,2 ,3 mm liters) Àr slut i varenda affÀr. Vi köper bara nÀr det behövs, men verkar det vara slut.
Kan rekommendera dessa, extra kraftiga. Mycket bra!

https://www.olandsplast.se/produkt-kategori/natbutik/
 
  • Gilla
annsofian
  • Laddar…
galento
Alfredo Alfredo skrev:
Min Husqvarna röjsÄg börjar nog nÀrma sig tjugoÄrsÄldern. Bortsett frÄn skÀrverktygen har jag nog inte bytt en pinal. Har för mig att jag köpte ett nytt tÀndstift för kanske fem Är sedan men jag tror inte jag har bytt det.
VĂ„ran Jonsered RS51 har varit suverĂ€n ocksĂ„ , ca 30 Ă„r . Instruktionsboken Ă€r tryckt 1990. Enda rep Ă€r gashandtag och centrifugalkopplingen och nĂ„t stiftbyte 😀
Har gÄtt pÄ mackbensin / 2t olja i alla Är och den stÄr med detta under vintern ocksÄ utan problem.
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Maria T
tveksamt tveksamt skrev:
Skulle inte lÀmna ett trÀd halvkaos i nÄgra dagar eller över huvud taget faktiskt.
Jag skrev lite tokigt ser jag nu, menar inte att jag lÀmnar nÄgot trÀd halvt genomsÄgat och lÀmnar det sÄ, snarare att jag inte kapar_upp_alla_stammar som ligger pÄ en och samma gÄng.
 
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Gaaahh! Flyttade om stÀmpen hÀromdagen för att kunna lÀmna tillbaka nÄgra, givetvis blev det för trÄngt sÄ jag inte fÄr in det nya syll-elÀndet. *mÄnga fula ord*.

Blir till att besöka Cramo pĂ„ mĂ„ndag och revidera tidsplanen 👎.
 
Isakare Isakare skrev:
GHHHAAAA nr 3 var att jag fick 4000:- i kontanter nĂ€r jag sĂ„lde en grej........vad gör man med kontanter ?? Köper knark ?? đŸ€”đŸ˜‰đŸ˜…đŸ˜‚đŸ€Ł
Fan, jag vet ju inte ens om femhundringarna Ă€r Ă€kta, har aldrig sett en modern sĂ„n đŸ«Ł
Man fÄr ta dom till en butik som tar emot kontanter och handla lite i taget för att slippa frÄgor.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
RoTe
Alla borde ha ett bekvÀmt antal tusenlappar i kontanter hemma i byrÄlÄdan utifall att det kommer en solstorm och förstör internetet eller nÄt.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Alla borde ha ett bekvÀmt antal tusenlappar i kontanter hemma i byrÄlÄdan utifall att det kommer en solstorm och förstör internetet eller nÄt.
Word!
Kunde inte sagt det bÀttre sjÀlv.
"Cash is king" - och en vacker dag ska det visa sig vara vÀldigt sant. Kom ihÄg att RoTe och jag skrev det.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
vad gör man med kontanter ?? Köper knark ??
Nej dĂ„ Ă€r det Swish som gĂ€ller. 😂 Det gĂ„r faktiskt fortfarande att handla med kontanter pĂ„ de flesta affĂ€rer. Passar inte det kan man sĂ€tta in kontanter i vissa bankomater.
 
  • Gilla
RejÀl
  • Laddar…
tommib
RoTe RoTe skrev:
Alla borde ha ett bekvÀmt antal tusenlappar i kontanter hemma i byrÄlÄdan utifall att det kommer en solstorm och förstör internetet eller nÄt.
Nja, tusenlappar Àr inte sÄ bra i det lÀget. SmÄ valörer Àr betydligt bÀttre. Av samma anledning som att det Àr svÄrt att handla med en enkilos guldtacka.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
RoTe
MÀrkligt ÀndÄ hur man inte ens vet hur man betalar med kontanter lÀngre, alla mÀnniskor Àter mat, alla matbutiker har mig veterligen möjlighet att ta emot kontanter. MÄnga mÀnniskor kör bensin/dieselbil, mackar tar emot kontanter. Vissa dricker ganska mycket alkohol, systembolaget tar emot kontanter, osv osv.
 
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
MSB rekommenderar 2000kr i 20-lappar.
Men Àn har ingen lyckats förklara för mig vad som skulle hÀnda som gör att den mÀngden kontanter spelar nÄgon roll.
 
tommib tommib skrev:
Av samma anledning som att det Àr svÄrt att handla med en enkilos guldtacka.
Att handla Ă€r enkelt. Det luriga Ă€r att fĂ„ nĂ„gon vĂ€xel tillbaka. 😂😱
 
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
R
RoTe RoTe skrev:
MÀrkligt ÀndÄ hur man inte ens vet hur man betalar med kontanter lÀngre, alla mÀnniskor Àter mat, alla matbutiker har mig veterligen möjlighet att ta emot kontanter. MÄnga mÀnniskor kör bensin/dieselbil, mackar tar emot kontanter. Vissa dricker ganska mycket alkohol, systembolaget tar emot kontanter, osv osv.
Ja tar ut kontanter ifrÄn bankomaten enbart för att det inte ska försvinna helt, för att betala mat o drivmedel mm..
Enligt flera mackar sÄ har kontantbetalningen ökat nÄgot det senaste Äret!
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.