Hejsan!

Håller på och renoverar källargolvet. Under ett gammalt uppreglat trägolv hittar jag ett hål som leder till avloppsstammen.

Jag har lagt makadam, isolering och sedan lagt åldersbeständig plast ovanpå enligt bild. Är det korrekt? Har tänk lägga epscement över hela golvet samt i hålet och sedan flytspackla. Är det "rätt" förfarande över hålet?

I hålet såg jag att det såg ut som det fanns plast under husplattan. Huset byggdes 1963.
 
  • Hål i källargolv fyllt med makadam och täckt med blå plast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en källare under renovering med ett hål i golvet nära en vägg med ett vattenelement, omgiven av en spade, en kratta och en grön säck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Jag hade lagat hålen du har med grovbetong om tjockleken är 50mm och tjockare annars finbetong om det är tunnare..
 
  • Gilla
martinjohansson
  • Laddar…
Har lite liggande grovbetong kvar. Undrar också om det rätt att ha plasten överst? Eller ska jag skippa den?

Funderar också på om jag behöver vänta på betongen att brinna eller om jag kan blanda lite och hälla i och sedan fortsätta med eps:en direkt. Hade lust att lägga epscementen ikväll 😄
 
R
martinjohansson martinjohansson skrev:
Har lite liggande grovbetong kvar. Undrar också om det rätt att ha plasten överst? Eller ska jag skippa den?

Funderar också på om jag behöver vänta på betongen att brinna eller om jag kan blanda lite och hälla i och sedan fortsätta med eps:en direkt. Hade lust att lägga epscementen ikväll 😄
Ja det går bra att lägga EPS en direkt men då skulle jag tagit bort plasten så betongen kan andas lättare..
 
  • Gilla
martinjohansson
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Ja det går bra att lägga EPS en direkt men då skulle jag tagit bort plasten så betongen kan andas lättare..
Stort tack för snabba svar!
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.