Hej hoppas mitt inlägg hamnat i rätt forum.

I garaget är det nedtill på väggen lecablock, sedan uppreglade väggar med plywood och gipsskiva.

Det finns sedan tidigare ett "spår" nedtill mellan den böjda kanten mot golvet där de gamla väggskivorna stod dikt an mot betonggolvet vilket verkade som en dålig lösning och därav slutar gipsväggen efter ombyggnad i höjd med lecablocken.

Min tanke är att fylla ut "spåret" och putsa lecablocken upp mot väggskivorna med putsbruk C. Men hur gör jag med övergången lecablock/gipsvägg? Putsar rakt emot? Lägger nåt emellan? Plasttejp, en trälist eller något annat.

Hur är denna övergång löst i era garage?

Med vänlig hälsning
 
  • Bild på en garagevägg med lecablock på nedre delen och gipsskiva upptill. En tydlig spricka ses där betonggolvet möter lecablocken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lecablock vid botten av en vägg i ett garage med en gipsvägg ovanför samt en spalt mellan lecablocken och betonggolvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror det finns plåtprofiler att avsluta skivan med…..tyvärr ingen länk.
 
  • Gilla
goteborgsdiamant
  • Laddar…
Håkanen67 Håkanen67 skrev:
Jag skulle satsat på någon form av cementskiva typ, [länk]
Som du sätter istället för gips på leca locket, sedan har du en jämn yta att spackla ihop med gipsen tilll en osynlig kant.
Tack för tipset men jag tror inte det kommer bli bra med en skiva. Lecablocken är slarvigt murade så det finns glipor som jag ändå behöver täta och kanten mot golvet är ojämn och skadad på sina ställen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.