Hej!


Har tänkt bygga ett hus som är ca: 230m2 (boende yta). Vill ha 500mm lösullisolering på vinden.
Är det någon här som vet vad det kan kosta?

Vill främst ha pris för endast lösullen, då jag tänkt blåsa upp den själv med hyrd blåsmaskin.

Mvh/Dawid
 
Gå in på tex Beijers hemsida. Ofta får man låna maskin när man köper ullen. Även Cheapy säljer lösull, ibland på kampanj. Fast de har ingen maskin.
 
Max 300kr per kubik som en gissning. Det kostade i alla fall mina 220mm skivor och ull borde väl vara billigare.
 
Grannen som skulle isolera garagetaket för någon månad sedan kollade runt efter priser och det visade sig att ett företag som kom och sprutade upp isoleringen var billigare än om han skulle köpa bara lösullen på bygghandeln....och då behövde han som sagt bara stå och titta på så skötte de resten!

(Det var Quadro Entreprenad i Umeå).
 
Hej!

Max 300 kr/m3 låter bra, det skulle bli ungefär 35000:- för mina 230 m2....har kalkylerat med ca: 50 000:-...:)

Ska ringa en firma jag vet pysslar med lösullisolering för en offert..

Tack för svaren.
 
Hyrmaskinerna river inte sönder isoleringen lika bra som proffsmaskinerna, så det kommer förmodligen att gå åt mycket mer isolering om du gör det själv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.