Denna fråga återkommer i forumet, märker jag. 😇

Kan ni slita er från sommaren och projekten får ni gärna säga vad ni tycker och varför...

Grå och mörkgrå kakelplattor lagda i ett schackrutemönster på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du ställer ingen direkt fråga, men om du tänker på hur man rengör fogar så rekommenderar jag vanlig skurborste och brunsåpa. Krävs litet skrubbande men brukar bli bra.
 
Ha ha!

Jag SKA alltså foga.
 
Ok, bilden var för suddig för att man skulle se. Jag hade valt silvergrå, ger ett lätt och elegant intryck på denna yta. Plus att det är relativt lätt att hålla fräscht. Exakt vilket märke du ska ha beror på vilken typ av utrymme osv, där har jag ingen direkt åsikt.
 
BirgitS
Jag skulle valt en fogfärg som matchar plattorna som är i mitten av de olika färgerna, mellangrå?
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Jag hade valt mellangrå. Något som passar båda. För ljus så blir det missfärgat. För mörk så ser det rutigt ut….
 
Redigerat:
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Tack för era svar. Det gjorde att jag fick tummarna ur och gjorde ett val. Jag vågade mig på en lite mörkare nyans eftersom jag inte har något emot att få rutorna att framträda mer och är lite besviken på att vi har valt lite mesiga färger generellt.

Det blev ganska misslyckat.

Färgpigmentet har lakats ur på ett ojämnt sätt och fogen har även tvättats ur för mycket _och_ fastnat på ovansidan av några plattor. (Hur lyckas man?) Det mesta går ju att fixa och jag har ju också lite dålig syn... Nu tar jag paus vad gäller fogning och råder alla nybörjare att börja med en ljus/opigmentetad fog innan de får mer erfarenhet. 😁👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.