Hej

Vi har tagit in pris på att montera Ikea-kök genom en av Ikeas rekommenderade leverantörer Optimal Montage.
- Vi har rivit ut köket och ska spackla/måla om.
- Vatten och avlopp är förberett
- pris är exkl montage av bänkskiva, då leverantören ordnar det

Pris efter rot landade på 47 000. köket utgörs av 13 stommar, 6 vitvaror dvs ett vanligt ganska stort kök men inget ovanligt. Har själv monterat ett par kök men den här gången har vi inte tid(vi har fått en dotter).

Håller ni med om att 47’ är alldeles för dyrt? Vad är ett rimligt pris (spann)

Tack på förhand
Adam
 
Bara tiden att montera ihop alla stommar rullar på fort. Jag tycker inte det låter helt orimligt..
Hur gör ni med el? Inkoppling av vitvaror och belysning?
 
Svindyrt, om du frågar mig. Vore det jag hade jag låtit hustrun tagit hand om bebisen och med hjälp av en kompis eller släkting gjort köket själv.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
BirgitS
Om en hantverkare ska montera ihop stommar och lådor brukar det vara billigare att välja ett kök som kommer färdigmonterat. Det går fortare att göra monteringen på fabrik än i hemmiljö.
 
Köpte två kombisängar dvs sängar där den ena delen skjuts in under och med två stora lådor undertill. Detta inkl montering. Den utsände IKEAmontören kämpade i tre timmar med första (dubbel)sängen. Han skulle återkomma och fixa den andre påföljande dag.

Dotter med 9-årig son monterade den återstående sängen på kvällen. Det tog 50 minuter ... de var ju inte så vana och fick studera anvisningarna noga ...
 
  • Gilla
Bombus pratorum och 1 till
  • Laddar…
Alla som monterat ett kök vet att det tar tid att sätta ihop stommarna omän det går fortare och fortare ju fler man gör av samma sort. Sen går det ganska fort att kasta upp allt på väggarna MEN sen kommer det där småpillret som färdigställandet ger och det tar också sin tid.
Jag tror man ska vara ärlig mot sig själv, även snickarna ska ha mat på bordet och betala arbetsgivaravgifter mm.
MEN vill man inte betala för att få tid med familjen så är det ju inte svårt att göra själv...förutom el och vvs som proffsen får sköta. Alternativt deala med montagefirman om man kan sätta ihop stommarna själv för där kan man nog spara en slant.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.