Hejsan,

Har nyligen köpt en Luna master w-57 kombimaskin som jag håller på att gå igenom. Breddanhållet är inte parallellt med sågklingan så jag försöker justera det. Inser att jag nog saknar en del och nu skulle jag verkligen vilja veta hur den ser ut. Jag tror att det ska sitta en platta med ett gängat hål på mellan stången som breddanhållet glider på och fästet för breddanhållet

Är det någon som har en likadan maskin som skulle kunna ta en bild?
Luna master w-57 kombimaskin, närbild av breddanhållsjusteringen med bristande parallellitet mot sågklingan, samt verktyg och en papperrulle i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Del från Luna master w-57 kombimaskin som hålls i handen. Den har flera borrade hål och en ojämn yta, samt en skruv på toppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Illustration av kombimaskinen Luna master w-57 med en del markerad med en röd cirkel, förmodligen plattan med gängat hål som saknas mellan breddanhållsfästet och stången.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tusen tack
//Emil
 
Har du kontaktat luna? Dom säljer väl fortfarande en del delar till äldre maskiner.
 
Hej! Se bild, delen ligger flush med ytan på fästet när fästskruven är utskruvad.
Hälsn. Per
 
  • En blå metallklämma installerad på en bänk, med en detalj flush med ytan på fästet. Bakgrunden är en orange vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
SamiHus SamiHus skrev:
Har du kontaktat luna? Dom säljer väl fortfarande en del delar till äldre maskiner.
Jag har varit i kontakt med EJCA dom verkar ha vissa reservdelar. har du någon kontaktuppgift till Luna? Är det Luna group man kontaktar?
 
P pludder skrev:
Hej! Se bild, delen ligger flush med ytan på fästet när fästskruven är utskruvad.
Hälsn. Per
Tusen tack! Med tanke på hur det ser ut så blir jag tveksam till om skruven som håller plattan ens är tänkt för att justera så att breddanhållet blir parallel
 
E emifre skrev:
Jag har varit i kontakt med EJCA dom verkar ha vissa reservdelar. har du någon kontaktuppgift till Luna? Är det Luna group man kontaktar?
Luna AB eller luna tools i Alingsås, brukar vara lättast att ringa, sen blir man runtbollad lite innan man hamnar hos ngn som har hand om källargömmorna.
 
Hej! Nä tror bara den är till för att hålla plattan på plats som i sin tur skyddar glidstången från skruven
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.