Hej! Jag undrar hur man går tillväga för att stoppa lukt från en torr toalett? Det är så att den står i en gammal arbetarbod som på sikt ska rivas, som tills dess används till förvaring. Avloppet leder till en sluten tank, och vattnet är avstängt. Det har börjat lukta från toaletten, och attrahera flugor. Hur ”pluggar” jag igen eller tätar så lukten inte kommer upp? Antar att det kommer från den slutna tanken.
 
Ska toaletten inte användas är det kanske enklast att montera bort stolen och plugga avloppsröret som kommer upp ur golvet.
 
Centano Centano skrev:
Ska toaletten inte användas är det kanske enklast att montera bort stolen och plugga avloppsröret som kommer upp ur golvet.
Hej! Och tack för ditt svar. Det är ett lite större ingrepp än jag hade hoppats på. Går det inte bara att trycka in något provisoriskt i toaletten? Vill helst inte lägga många kronor på detta. För att plocka bort och plugga avloppet skulle jag behöva anlita någon, och jag vill hitta en lösning jag klarar av själv 🙂
 
plastkass +skurtrasa eller liknande och tryck ner i wc-stolen
 
T tergo skrev:
plastkass +skurtrasa eller liknande och tryck ner i wc-stolen
Tack! Min typ av svar 😂 ska skurtrasan in i plastkassen, eller i vilken ordning föreslår du? Ska jag hälla i vatten kanske också? Så det fyller något slags vattenlås? Det har inte luktat sedan vi stängde av vattnet (5+ år), så jag tänker att det börjat lukta för att allt torkat ut och det nu är öppen väg till slutna tanken..
 
Janabanana Janabanana skrev:
ska skurtrasan in i plastkassen,
Ja

Ska jag hälla i vatten kanske också?
borde inte behövas
 
Häll vatten i vatten låset och matolja ovanpå (häll försiktigt så de inte blandas), matoljan förhindra avdunstning (eller minskar den kraftigt).

Brukar göra så på landet i vattenlåsen när man är borta längre.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.