Jag ska bygga nytt staket till en källarnedgång (se bifogad bild för ref). Tänker mig staketribba 28 x 45 horisontellt. Men hur fäster jag fast dem?

Det nuvarande staketet är fastsatt på metallstolpar som är i OK skick. Men jag ser inte riktigt hur jag kan fästa fast en massa smala staketribbor i dem.

Någon som har en smart lösning på lager?
 
  • Gammalt staket vid källargång, med horisontella träplankor fästa på metallstolpar längs en betongtrappa, omgiven av gula tegelväggar och gröna växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilden visar en källarnedgång med ett nuvarande staket fäst på metallstolpar och omgärdad av grönska och blommor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett gammalt staket fäst vid en metallstolpe med bult och mutter, sedd i ett trädgårdsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Staketribba i tryckimpregnerat trä med måtten 28x45 mm, på produktbeskrivning på Byggmax webbplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träfärgat staket runt en uteplats till ett modern hus med liggande ribbor monterat på metallstolpar med en båda ribban.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruva en ribba stående i stolpen som du fäster dina liggande ribbor i
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Skruva en ribba stående i stolpen som du fäster dina liggande ribbor i
Låter vettigt.
Hur skruvar jag fast den på bästa sätt?
Borra i stolpen och fästa ribban med mutter?
 
  • Närbild av en träribba som håller på att fästas på en metallstolpe med en mutter, frågar om bästa sättet att borra och fästa ribban på.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med vagnsbult i dom hål du redan har i stolpen
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.