A
Har en Kärcher K4 som inte slår av när man slutar spruta. Pumpen fortsätter gå med ett pulserande ljud.

Har plockat isär den och allt ser ok ut. Finns det någon typ av tryckgivare som hakat upp sig som ska bryta när man slutar spruta.

Tack på förhand för svar.
 
Hittade du någon lösning på detta? Min beter sig likartat, ibland får man igång den som den ska gå dvs kompressorn går igång när man trycker på avtryckaren. Men allt som oftast sitter kompressorn bara och går i onödan, med ett pulserande ljud.

Extra irriterande är att maskinens on/off-brytare inte verkar funka alls heller, alltid i läge "on".

Verkar vara en riktig skitmaskin detta tyvärr men tacksam om någon hittat någon bra fix.

Dock har den bra tryck i högtrycket trots dessa bekymmer, men man får dra ur strömmatningen för att kompressorn ska stoppa - känns riktigt B.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Hittade du någon lösning på detta? Min beter sig likartat, ibland får man igång den som den ska gå dvs kompressorn går igång när man trycker på avtryckaren. Men allt som oftast sitter kompressorn bara och går i onödan, med ett pulserande ljud.

Extra irriterande är att maskinens on/off-brytare inte verkar funka alls heller, alltid i läge "on".

Verkar vara en riktig skitmaskin detta tyvärr men tacksam om någon hittat någon bra fix.

Dock har den bra tryck i högtrycket trots dessa bekymmer, men man får dra ur strömmatningen för att kompressorn ska stoppa - känns riktigt B.
Prova med ett annat munstycke/spolrör om det gör någon skillnad.
 
Ok testar imorrn, har ett annat munstycke någon slags rotojet.

Även noterat att det ev kan ha att göra med matningen av rengöringsmedel via den triangelformade mojängen man sätter i dessa flaskor i. Körde litet med detta, krångel, plockade bort det och satte inblandningvredet på noll. Verkar ha hjälpt delvis, ibland...

Kanske att det är något läck i tvättmedelsinblandningen som gör att maskinen inte stänger av och beter sig som den ska?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Ok testar imorrn, har ett annat munstycke någon slags rotojet.

Även noterat att det ev kan ha att göra med matningen av rengöringsmedel via den triangelformade mojängen man sätter i dessa flaskor i. Körde litet med detta, krångel, plockade bort det och satte inblandningvredet på noll. Verkar ha hjälpt delvis, ibland...

Kanske att det är något läck i tvättmedelsinblandningen som gör att maskinen inte stänger av och beter sig som den ska?
Inte omöjligt, har du någon flaska du kan labba med?
Har något svagt minne av att vår K7 endast doserar i medel på lägsta tryck, har du möjlighet att ställa trycket på din?
 
  • Gilla
Harald Blåtumme
  • Laddar…
Jag är egentligen inte intresserad av tvättmedelsinblandning just nu, men har en sån där triangular flaska med något universalrengöringsmedel som jag testade med. Funkade inget vidare, pumpen gick konstant och med mysko ljud ungefär som att den suger luft.

Kopplade ur detta satte inblandningen på noll, då funkade den ok ett tag men sedan kom beteendet tillbaka.

Möjligt att vattentrycket inkommande vatten kan vara litet varierande och stundtals lågt. Ska prova att pumpa upp trycket i hydropressen en smula så att det inte är detta som ställer till bekymmer för högtryckstvätten. Inte läst på om parametrar för min/max vattentryck för denna maskin.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.