Hej alla,

Jag håller på att koppla in en diskmaskin för första gången någonsin och jag har ett par frågor..

1. Slangen som kommer från diskmaskinen och som ska kopplas in under blandaren är för stor? Det måste finnas någon form utav adapter eller liknande. Det är alltså den slangen från maskinen som är den större och den från blandaren som är den mindre. Jag har ingen aning om diameter eller mått osv på slangarna.. :(

2. Jag har höjt upp fötterna så högt upp som möjligt men jag har fortfarande ett mellanrum på ett par cm och skruvarna som medföljde för att fästa uppåt emot träet på undersidan utav diskbänken, blir lite för korta. Det bör väl inte vara några problem och köpa likadana fast lite längre hos Bauhaus?

3. Jag förstår inte ''U-slanghållaren''. Denna ska alltså monteras upp och ner som bokstaven N och avloppsslangen ska sitta på denna? Men hur exakt sätter man dit slangen på denna, det är väl inte bara att trycka dit den?

4. Där avloppsslangen ska sitta på vattenlåset, heter det så? Räcker det med att bara trycka dit slangen eller behövs det en slangklämma av något slag för något sånt fick jag inte med diskmaskinen

Jag bor i en hyresrättslägenhet där föreningen har kopplat in allting åt mig så allt är fördraget så att säga så jag behöver bara koppla in diskmaskinen men detta blev lite svårare än vad jag trott. Sjukt tacksam för snabba svar så kan jag köpa alltihopa från Bauhaus eller liknande redan imorgon på vägen från jobbet så har vi en diskmaskin här hemma till jul!

Diskmaskinen är en 45cm bred från Logik
 
  • En person håller en diskmaskinsslang med en för stor koppling för blandarens ingång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en för stor metalladapter för diskmaskinslang framför ett vattenlås.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörsystem under diskbänk med vattenlås, anslutningar och slangar för installation av diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja du behöver en adapter. Mät och säg till på Bauhaus så plockar de fram en. Vira på lite gängtejp eller lin och smörj och dra på. Och en slang klämma till avloppet.
 
raveper raveper skrev:
Ja du behöver en adapter. Mät och säg till på Bauhaus så plockar de fram en. Vira på lite gängtejp eller lin och smörj och dra på. Och en slang klämma till avloppet.
Gängtejp där slangarna kommer in i adaptern då?
 
Jupp
 
Tack för svar!
Vet du hur man går tillväga med slanghållaren också?
 
Googla övergångsnippel.
Slang hållaren skall mest se till så att böjen mellan avloppet och slangen inte blir för skarp. Typ att slangen viker sig.
 
Hej vad hade för mått till adapter som du köpte? Jag har samma problem
 
F Första gången123 skrev:
Sjukt tacksam för svar! Ni är fan bäst

Moma Njie


Hej vad hade för mått till adapter som du köpte? Jag har samma problem
 
Tack för hjälpen
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.