Hej!

Jag har tagit bort en dörröppning där väggen är spånskivor, har ju reglat och satt igen denna öppning med en gipsskiva, det har blivit en liten skarv runtom, och tar nu gärna emot lite tips och råd om hur jag smartast går vidare nu!

Kan jag bara spackla på och slopa för att sedan måla? Eller finns det en väldigt stor risk att spacklet spricker?

Bör jag spackla, sen renoveringtapet ovanpå och sedan måla?

Eller finns det ett ännu bättre sätt?

En novis som gärna tar emot tips, tack!!
 
  • Gipsskiva som har satts upp för att täcka en tidigare dörröppning i en vägg av spånskivor, med synliga skarvar runtom och en ljusknapp till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gipsa hela väggen.
 
  • Gilla
Tjrex
  • Laddar…
B
Går väl att sätta pappremsa och spackla, men vad var anledning till att du inte tog bort all gips fram till nästa långsideskarv?
 
B bygges skrev:
Går väl att sätta pappremsa och spackla, men vad var anledning till att du inte tog bort all gips fram till nästa långsideskarv?
Hej Bygges!

Anledningen är att det är spånskivor som är väggar i mitt hus, byggt 1981!

Så det blev som så att jag tog bort dörren och ersatte den med gips, körde idag en remsa och spackel, är nöjd med resultatet! :)
 
B
D Dennisen skrev:
Hej Bygges!

Anledningen är att det är spånskivor som är väggar i mitt hus, byggt 1981!

Så det blev som så att jag tog bort dörren och ersatte den med gips, körde idag en remsa och spackel, är nöjd med resultatet! :)
Aha tyckte det såg ut som gips bredvid men det är alltså spacklade och målade spånskivor?
 
B bygges skrev:
Aha tyckte det såg ut som gips bredvid men det är alltså spacklade och målade spånskivor?
Jajmensan! Det är en klädskrubb, det är spånskiva sen är det väll lite färg/tapet på helt enkelt:)

Här är andra sidan:
 
  • Fotografi av en klädskrubb under renovering med en monterad spånskiva framför en halvmålad/tapetserad vägg och en vit dörr till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.