Jag har klantat mig lite på mitt tak till farstukvisten och missat att sätta trekantslist i ytterkanten när jag satte underlagspapp.

Såg ut att komma regn, så var lite rask och spikade fast pappen fint hela vägen ut i ytterkant och tätade alla skallar med asfaltsklister, men utan trekantslist för uppviket.😕

Finns det nåt vettigt sätt att lösa det på? lossa pappspiken, eller kan man dra loss pappen och täta spikhålen? Eller fästa trekantslist och sätta ny papp på befintlig?
Kort sagt, går det att få dit en trekantslist i efterhand på nåt bra sätt utan att riva upp den befintliga pappen.

Ska (troligtvis) bli profilerad plåt som yttäckning
 
Ingen som har nåt förslag? Funderar på att försöka lossa spikarna/pappen och täta eventuella hål med asfaltskitt. Har tillräckligt med överlapp, så det borde funka.
 
Fäst trekantsbeslaget över pappen som du sedan lägger en extra kappa med överlapp som du klistrar ner med asfaltsklister?
 
L Lassetasse skrev:
Fäst trekantsbeslaget över pappen som du sedan lägger en extra kappa med överlapp som du klistrar ner med asfaltsklister?
Du vet vad som händer med levande material om
man stänger in det mellan två lager tätskikt?

Gör rätt. skär bort längst ut 10cm. lägg treksntsregel på virket. på med ny remsa . men att virket lugger mot virket
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.