Hej

Jag har fått en vepanna med 2 akkutank a 500 l och kastat ut min gamla ctc 256b. Vad heter delen på bilden? Jag behöver en ny packning.

Mvh Ralf
 
  • Rostig komponent på vepanna med märkning "F 25 B", monterad mellan R- och S-uttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten och rostig komponent på en vepanna med markeringar "R" och "S" ovanför, röranslutningar synliga på båda sidor. Texten "F 256 B" finns på delen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det pakningen mellan shunt och panna du menar. Går shunten att vrida på, ska gå ganks lätt.
En packning blir nog svårt att få tag på, men du kan göra en själv, det är inte mer än max 100 C där, så en gummiduk ca 2 - 3 mm tjock och klipps till fungerar. Har det läckt så kan det finnas frätskador på ytorna, Det är två rör in i pannan, ett går till topp ( Stigare ) och det andra ( Retur ) till botten.
 
det är packningen mellan panna och denna delen. vi har skruvat isär hela pannan när vi hämtade ut från min kompis sin källare.
 
  • Gammal panna i en källare med rostiga detaljer och röranslutningar, delvis isärmonterad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedmonterad panna med korrosion, stående i en källare. Synliga röranslutningar och luckor, samt en person som arbetar med en borste bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
OK, det är en shunt som du fotat. Det ska vara en axel ut som sitter mellan dom 4 bultarna i nederkant på fotona. Där en shuntmotor ska sätts på. Hela insatser finns som reservdel. Sök på reserdelar till ESBE shunt.
 
jag ta en bild imon från delen och pannans baksida.
 
Ja det är shunt. det har jag sett nu. vilken alternativ finns för packning? Vad heter material ? Sen kan jag bygga nåt själv .
 
  • Rostig shunt med flera hål, två synligt större och ett mindre, och smuts och rost på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en shunt med isoleringsmaterial runt om, etiketterade R och S, sannolikt en del av en värme- eller ventilationsenhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där går att knacka till och skära ut av packningsmaterial köpt på ark. Se till att ytorna är rena och plana innan montering.
 
Kan det också funkar med flyttande silikonpackning för bilar? Det har jag här. Jag har kollat ark. Det var det vad jag sökte. Ett papper som man kan det göra själv.
 
A Arrie skrev:
Kan det också funkar med flyttande silikonpackning för bilar? Det har jag här. Jag har kollat ark. Det var det vad jag sökte. Ett papper som man kan det göra själv.
Om du kombinerar ark och ditt packningsklister samt ser till att ha ytorna rena så blir det säkert bra och bättre än originalet. Sen får du kolla packboxen på framsidan också där axeln för vredet till shunten går ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.