Alfredo Alfredo skrev:
Tror det är säkrast om du kör på:

[bild]
Syftar du på tjurskallig?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
R
FredrikR FredrikR skrev:
Syftar du på tjurskallig?
Ja det är han😉
 
  • Wow
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Nu är det mycket OT igen. Tillbaka till trådstarten.
Amortering.
Hur mycket ska jag amortera?
Det ska vara så billigt som möjligt. BRF köpt efter budgivning 40% över utgångspriset. Lån på 85% förstås. (Tur att budgivningen gick upp så vi fick låna så mycket)
Blancolån 10% (dessa är svåra att få så bäst att behålla så länge som möjligt?)
5% sambons morsa. Ingen ränta, tanten är tät. Enda haken det låser mig vid min sambo. Kanske betala av detta först gör handlingsfrihet?
5% via farsan (han har aldrig träffat sambons morsa 😀)

Är det bäst med amorteringsfritt? Tänker på inflation, prisuppgång och kronans fall. Sen får jag nog påökt någon gång i framtiden, framtidsbransch 👍.

Har tänkt mig bostadskarriär, så det blir mer lån framöver.

PS lån på MC och senaste årens semestrar kan vi lämna därhän för enkelhetens skull.
Jag är verkligen avundsjuk på dig som hade en sådan enorm tur och fick göra ett så lyckat köp. Jag menar, att budgivningen gick upp 40% visar ju bara hur attraktiv lägenheten är.
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Jag är verkligen avundsjuk på dig som hade en sådan enorm tur och fick göra ett så lyckat köp. Jag menar, att budgivningen gick upp 40% visar ju bara hur attraktiv lägenheten är.
Jag räknar att när jag säljer snart är det 40% upp igen.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Gå ut lågt så ökar chansen för det!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tror det är säkrast om du kör på:

[bild]
Så detta var slutet för Karo
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Tänker du dej nån sån där färdig på flaska, eller menar du att jag ska koka min egen?
Gör din egen fond. Att slå index kan väl inte vara så svårt
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gå ut lågt så ökar chansen för det!
Så lockpris är bra för att tjäna många procent?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
N Niq skrev:
Att slå index kan väl inte vara så svårt
Inte?
 
F fribygg skrev:
Inte?
Nä bara köpa billigt o sälja dyrt.
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nä bara köpa billigt o sälja dyrt.
Tvärtom är faktiskt ännu lättare.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Tvärtom är faktiskt ännu lättare.
Sälja dyrt och köpa billigt❓
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Hade grannen över på ett enklare bygglovsärende. Han är inte djurist, utan jag har alltid tyckt att han är en bra karl på det stora hela. Gränsen mellan SE3 och SE4 går hur som helst söder om grannens mark och när han nu inte vidtagit några åtgärder för att hålla de höga SE4-priserna ute så tänker jag att jag får göra det själv.

Så jag sa till grannen att jag tänkte bygga ett 7,5 meter högt plank i tomtgränsen. Grannjäveln sa då att jag var dum i huvet och att det inte funkar så med elpriser att ett plank håller dem ute på det viset även när de är uppåt sju–sjuåenhalv. Men jag har lyssnat på han Ekollon som gafflar om Sverjepriser, så ni fattar ju vem som är dum i huvudet.

Nåja, jag tog fram 14 långburk och efter en stund verkade han ge med sig. Men det var ju varm och så, så när långburkarna var slut tog jag fram lite annat och så sket det sig igen. Fan också! Blanda inte långburk med korthylsor och annat.
Olika öl-, cider- och spritflaskor samt burkar placerade på en träyta, inklusive märken som Sofiero, Brooklyn Brewery, Bombay Sapphire och Miss Li cava.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nu undrar jag, kan jag sätta en thujahäck istället?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
4774 och 4 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hade grannen över på ett enklare bygglovsärende. Han är inte djurist, utan jag har alltid tyckt att han är en bra karl på det stora hela. Gränsen mellan SE3 och SE4 går hur som helst söder om grannens mark och när han nu inte vidtagit några åtgärder för att hålla de höga SE4-priserna ute så tänker jag att jag får göra det själv.

Så jag sa till grannen att jag tänkte bygga ett 7,5 meter högt plank i tomtgränsen. Grannjäveln sa då att jag var dum i huvet och att det inte funkar så med elpriser att ett plank håller dem ute på det viset även när de är uppåt sju–sjuåenhalv. Men jag har lyssnat på han Ekollon som gafflar om Sverjepriser, så ni fattar ju vem som är dum i huvudet.

Nåja, jag tog fram 14 långburk och efter en stund verkade han ge med sig. Men det var ju varm och så, så när långburkarna var slut tog jag fram lite annat och så sket det sig igen. Fan också! Blanda inte långburk med korthylsor och annat.
[bild]

Så nu undrar jag, kan jag sätta en thujahäck istället?
Att blanda öl med det här kan ju inte bli gott
Flera backar med ölburkar och spritflaskor på en träyta, inklusive märken som Sofiero, Brooklyn Brewery och Bombay Sapphire.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alltså du behöver ett vindkraftverk som blåser tillbaka elen. Fast elpriset påverkar ju inte min elräkning så mycket när grannen har solceller som jag kopplat in mig på i hans hönshus.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Så nu undrar jag, kan jag sätta en thujahäck istället?
Javisst!
Tycker du att BirraMorreti är en lämplig pilsner att bjuda på?
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.