Vad motiverar detta fantasibelopp på Beijer?! Kylspray innehåller ju simpel gas.
Biltema tar 219kr, för något större burk och som kyler bättre - det tycker jag låter bättre även om det också låter dyrt i mina öron.

Bild av en webbsida där en burk kylspray av märket CRC Minus 45 visas till ett pris av 759,00 kr. Teknisk specifikation listar volymen som 250 ml.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
Krilleman
Enkel ispåse kanske kan vara billigare?

Vad vet jag...
 
Krilleman
Alla vet ju att idrottare vaknar till liv efter 0,5 sekunders spray av kylspray.
Ispåsar är givetvis svårare att hantera då det är fruset.

Garanterat finns det dock en frys på kansliet.

Men med den prisbilden så är jag förvånad om någon förening fortfarande köper varianten på flaska.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Biltemas spray indikeras som icke miljöpåverkande, eftersom lagstiftningen för freoner inte är 100% på plats ännu, men det kommer, var så säker.
Det här är ytterligare ett sorgligt exempel på att EU kommer att köra Västeuropas tillverkningsindustri ännu mer i botten och Kina och Indien - vilka högaktningsfullt skiter i allt vad miljötänk heter - avancerar...

- USA uppfinner
- Kina kopierar
- EU reglerar...
😢
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Cruzze Cruzze skrev:
Biltemas spray indikeras som icke miljöpåverkande, eftersom lagstiftningen för freoner inte är 100% på plats ännu, men det kommer, var så säker.
Det här är ytterligare ett sorgligt exempel på att EU kommer att köra Västeuropas tillverkningsindustri ännu mer i botten och Kina och Indien - vilka högaktningsfullt skiter i allt vad miljötänk heter - avancerar...

- USA uppfinner
- Kina kopierar
- EU reglerar...
Fruset vatten i valfri påse kändes helt plötsligt oerhört skönt på naken hud.

Direkt från kansliets frys...

Ja, jag har spelat fotboll allt för länge på "aktiv" nivå.
 
Nu undrade jag inte på alternativa kylningsmetoder, utan hur motiveras priset på kylspray?
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
namnbyte
Tycker det mesta (allt?) är 2 till 3 ggr dyrare på Beijer jämfört med andra ställen, för samma eller likvärdig produkt... Förstår inte varför folk handlar där öht
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D
Det är för att Beijer inte vill ha dig som kund.

Dom vänder sig främst mot proffs. Du öppnar ett konto, lär känna en säljare, handlar i stora volymer och har rabatt.

Dom vill inte inte ha en massa hemmafixare springandes där som inte förstår hur man kör bil på brädgården, ställer frågor dom inte förstår, mm.
 
  • Gilla
  • Haha
Dracula och 4 till
  • Laddar…
D
Dracula Dracula skrev:
Nu undrade jag inte på alternativa kylningsmetoder, utan hur motiveras priset på kylspray?
Enklast är väl att ställa frågan direkt till Beijer, det är ju ingen här som vet hur Beijers prisstrategi är, och vet någon det så är det ju inte något den delar på nätet pga oprofessionellt.
 
Redigerat:
  • Haha
Dracula
  • Laddar…
Det råder fri prissättning. Någon annan motivering än att Beijer, vilket ofta påpekas lägger på betydligt mer än genomsnittet finns inte. Beijers pris är ocker även inräknat att de ger företsgsrabatter. Lite som Ahlsell, det är ingen handlare man bör använda som privatperson. Man betalar ganska mycket för en åtminstone påstådd, hög servicegrad, tillgänglighet och logistik. Det hävdar i alla fall min snickare kompis. För att inte nämna rätt påkostade kundevent med en hel del 🍾🍺🍹 Vilket jag som privatkund inte får behållning av, och heller inte vill sponsra.

Normalt löser marknaden sådant själv. Mao köp inte av Beijer om du inte vill betala överpris. När dom inte får sålt något så sänker som förhoppningsvis till ett pris som harmoniserar med sina konkurenter. I det hör fallet runt 450:-. (Billigast hos conrad 369:- vid en snabb koll).
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Rickard.
Denna kostar mig nästan 500kr ex moms på ahlsells så sanningen är nog att det är en ganska dyr produkt, eller bara en sån produkt som av sin natur tål ganska höga påslag. Kostar att ha på hyllan (brandskåp?) och när man verkligen behöver den så spelar det ingen roll vad den kostar 😉
 
Kostar liknande på andra ställen, denna är icke brandbar kanske gör den dyrare?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Dracula Dracula skrev:
Nu undrade jag inte på alternativa kylningsmetoder, utan hur motiveras priset på kylspray?
De kan ju ha blandat ihop priserna för 250 och 500 ml flaskan.

Men byggare får väl kickback på omsättningen när de köper grejer. Flaskan skulle ju kunna vara prissatt som den är som del i ett bedrägeri. 300 kronor i fickan per flaska tex.

Det går ju att ge skaplig 'dold rabatt' på något som har dubbla listpriset mot konkurrenterna.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.