Jag ska ställa ett skåp med en bänkskiva bredvid ett vägghängt handfat. Ska bänkskivan vara i höjd med handfatet (A ca 85cm) eller precis under (B)?
 
  • Väggmonterat handfat med markeringar för höjdalternativ för bänkskiva; alternativ A i höjd med handfatet (ca 85 cm) och alternativ B precis under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Sernando
  • Laddar…
BirgitS
Det är väl mest en fråga om tycke och smak med standardhöjd för kommoder och bänkskivor är 85 cm.
 
  • Gilla
ILoveFunkis och 1 till
  • Laddar…
Jag hade ju följt ovankanten på vasken men det är ju en smaksak och det finns ju liksom inga regler för detta. ;)
 
  • Gilla
ILoveFunkis
  • Laddar…
A, annars ser det bara konstigt ut.
 
  • Gilla
ILoveFunkis och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
A, annars ser det bara konstigt ut.
Jag håller med. Men smaksak
 
  • Gilla
ILoveFunkis
  • Laddar…
Glömde skriva att det finns ett fönster i hörnet. Det är kakel runt som är vinklat nedåt och slutar i höjd med B.
Vet inte om det kommer se konstigt ut om bänkskivan är i höjd med A på grund av det.
(Vet att skisserna är konstiga, men man får ha lite fantasi 😂)
 
  • Skiss av ett hörn i ett rum med ett handfat till vänster, en bänkskiva till höger och en markerad fönsterplats i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönsterhörn med kakel som vinklas nedåt, med en skiss som markerar bänkskivans höjd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Då ändrade naturligtvis förutsättningarna alltihop så då måste den ju ligga i liv med smygens nederkant för annars ser det ju ännu konstigare ut. 😱
 
  • Gilla
ILoveFunkis och 1 till
  • Laddar…
Ja, med denna info så hade jag valt fönstersmyg nivån också
 
  • Gilla
ILoveFunkis och 1 till
  • Laddar…
Tusen tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.