Funderar på hur jag enklast ska få komfortvärme till badrum och wc med vattenburen golvvärme sommartid.

Finns det någon elpatron som jag kan koppla direkt till befintlig fördelare till kretsarna mot badrum och wc? Sen stryper jag övriga slingor sommartid.

Jag har tittat på lk heater 350 men den ska vara kopplad mot deras minishunt. Eller kan jag strunta i minishunt och koppla den direkt på slingorna?
 
Bilder på befintliga fördelare?

Vad för "panna" står normalt för uppvärmningen?
 
Fördelaren är LK värmekretsfördelare RF 12 där det finns 3 lediga slingor varav 1 ska gå till badrum och 1 ska gå till wc.

Pannan är en värmepump luft/vatten panasonic WH-mxc12j9e8
 
Minishunt med el-patron är det som normalt gäller till badrum som ska ha golvvärme även på sommaren.
 
I alla hus jag har ritat har vi även gjutit in el golvvärme i badrum för komfortvärme.
 
A Akhept skrev:
Funderar på hur jag enklast ska få komfortvärme till badrum och wc med vattenburen golvvärme sommartid.

Finns det någon elpatron som jag kan koppla direkt till befintlig fördelare till kretsarna mot badrum och wc? Sen stryper jag övriga slingor sommartid.

Jag har tittat på lk heater 350 men den ska vara kopplad mot deras minishunt. Eller kan jag strunta i minishunt och koppla den direkt på slingorna?
Går alltid att få ihop det, på ett eller annat sätt. Nu är det matning från VP och i den en pump som snurrar runt vattnet. Stängs VP av helt så blir det ingen cirk i golvet eller VV , VP ska då ställas i klart sommerläge. På fördelarna sitter säket 2 st ventiler, det går att koppla in en liiiten VVB mellan fördelarna och en liten pump som pumpar runt i VC/BAD och ventilerna stängs, termostaten på VVB ställs på kanske 20 C, så kommer golven att anta 20 C. Nu är klart beroende på plats för en liten VVB och pump, men du får tänka lite själv för att få ihop det. Vintertid stängs pump/VVB av och ventiler till den. Öppnar fördelarventilerna och allt blir som vanligt tgen.
 
Tack för alla svar. Ska fundera på det där med elslingor i golvet också eller om jag kopplar in en vvb och pump på de slingorna.

Om någon har bild på hur ni kopplat in elpatron på slinga till badrum får ni gärna posta det. Alltid bra med lite inspiration.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.