Jag har varit skadad rätt länge och har då inte kunnat gå runt huset, vilket gjort att jag missat helt att ett stuprör hade trillat ner. Så nu har det har runnit ner massor med vatten på teglet och och längre ner där det nu har lossnat bruk av något slag.
Sedan så upptäckte jag även att det blivit sprickor i fogen mellan mexitegelet. Kan jag bara fylla dom med akrylfog utomhus? Dom är inte så stora sprickorna utan rätt små lite här och där.

Hur fixar jag detta som en riktig amatör, eller kan en amatör ens åtgärda detta?

Tacksam för hjälp!
 
  • Mexitegelvägg med sprickor i fogen och skadad puts, omgiven av gröna växtslingor och trasiga byggmaterialbitar på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med skadad fog och bortfallna bitar på mexitegel, samt något bruk som lossnat längst ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som kan vara behjälplig? Jag absolut inga kunskaper om detta och hade verkligen behövt hjälp.
Tacksam för alla tips! 🙏
Mvh Helena
 
På sockeln kan du blanda lite putsbruk (cbruk) och lägga på, ta sedan en blöt vanlig svamp och släta till ytan medans bruket är fuktigt.

Är det sprickor i fogarna uppe i teglet så kan du låta dessa vara tsv, de kan ha varit där sedan 1989.
 
  • Gilla
  • Wow
helenaa5 och 1 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
På sockeln kan du blanda lite putsbruk (cbruk) och lägga på, ta sedan en blöt vanlig svamp och släta till ytan medans bruket är fuktigt.

Är det sprickor i fogarna uppe i teglet så kan du låta dessa vara tsv, de kan ha varit där sedan 1989.
Cbruk är det cementbruk du då menar?Måste även få fråga en sak till, måste sockeln vara torr eller kan den vara lite fuktig? Tusen tack för att du svarade mig! 🙏
 
Det står antingen cbruk eller putsbruk på påsen när du köper den. Inga problem att det är fuktigt, det ökar vidhäftningen. Men du ska ju ha lagat ditt stuprör innan gärna.👍
 
  • Gilla
helenaa5
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Det står antingen cbruk eller putsbruk på påsen när du köper den. Inga problem att det är fuktigt, det ökar vidhäftningen. Men du ska ju ha lagat ditt stuprör innan gärna.👍
Det har jag lagat, men det va inte lätt. Hålla i stuprör och samtidigt skruva in skruvar, men skam den som ger sig. 🤣
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.