Jag har problem med att varje vecka kommer en massa mail från detta forum. Eftersom jag tröttnat på att tömma mailboxen på sådant, så har jag varje vecka ändrat i inställningar och tagit bort massa bevakningar. Men så fort jag är aktiv på forumet tillkommer fler.

I syfte att varaktigt lösa problemet har jag provat att byta till en annan (felaktig) mailadress. Men då blev jag spärrad och kunde inte skriva i forumet, varvid jag fick ändra tillbaka.

Finns det något bra tips på hur jag varaktigt kan lösa båda problemen?
 
Klicka högst upp till vänster på Inställningar.
Skrolla ner till rubriken Meddelanden & kungörelser och vidare till underrubriken Förinställt bevakningsläge för diskussioner.
Ändra bevakningsläge till Bevaka inte eller Inga meddelanden via e-post.
Skrolla längst ner på sidan och klicka på Spara ändringar.
 
Flyttar till lämplig del
 
Varför kan det inte vara så att om man vill ha mail klickar i en ruta istället för att man måste klicka i en ruta för att man inte vill ha. Det är ju enklare att gå in forumet och kolla om någon svarat från ex jobbet, istället för att kolla emailen som man har kanske har hemma.
 
Defaultinställningen är "Veckovisa meddelanden via e-post". Om du vill kan du ändra denna inställning under Inställningar -> Redigera alternativ. Själv har jag ändrat till "Direkta meddelanden per e-post". Det går dessutom att välja något annat under Ytterligare inställningar i varje specifikt svar, men då måste du först klicka på Avancerat läge, dvs inte gjort ett snabbsvar.
 
tio_Pepe skrev:
Klicka högst upp till vänster på Inställningar.
Skrolla ner till rubriken Meddelanden & kungörelser och vidare till underrubriken Förinställt bevakningsläge för diskussioner.
Ändra bevakningsläge till Bevaka inte eller Inga meddelanden via e-post.
Skrolla längst ner på sidan och klicka på Spara ändringar.
Jag hittar inte "Meddelanden & kungörelser"....

Så nu vet jag återigen inte hur man gör...
 
Om du först klickar på "Redigera alternativ" i vänsterspalten så kan du scrolla ner till "Meddelanden och kungörelser".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.