Har letat och letat efter bra borrar med bitsfäste, men hittar bara några enstaka och det är endast för trä.
Finns ju lite på Jula, men hur bra är dom på en skala??
Undrar om någon vet var man kan få tag på en sats med lite blandade borrar och inte bara för träborrning..

Perre..
 
Den erfarenhet jag har är att det bara fungerar med trä då de blir sladdriga pga bitsfästet. Kör bara med dem som förborrning för skruv i trämaterial. De jag provat wobblar för mycket vid borrning i metall eller andra hårda material.
 
Milwaukee har. köpte i USA
 
Har borrar från denna firma: Alpen (http://www.alpenmaykestag.com/EN/index.htm). Finns, om man har tur, hos välsorterade järnhandlare. Kan annars säkerligen beställas. Alpen har det mesta man kan behöva i väldans bra borrar.

Roar mig med att komplettera mina varje sommar i Kungshamn. Av alla ställen så har järnhandlaren där ett otroligt välsorterat kvalitetssortiment, bla Alpen.

Håller med om att sexkant snabbfäste är lite oprecist för metall om man skall köra fina hål.
 
Hornbach har här i Göteborg. Ni i Stockholm får väl snart en egen Hornbach (såg att det var på gång när jag besökte Stockholm nyligen) då är det bara att knata in oh kika på Alpens borrsortiment som nämnts tidigare . De har ett sett med 2,4,6 mm borr med bitsfäste.
 
Annars har Festool väl borr med bitsfäste.
 
Närmsta järnhandel borde kunna hjälpa dig!
 
Jag får väl kolla runt lite mera men brukar va borrar för trä som finns, vill ju kunna borra i tex. aluminiumprofiler och dylikt.
Kanske ska satsa på ett besök i en mindre järnhandel, dom är säkert mer hjälpsamma...

Perre
 
Är det nån vits att leta borr för stål med bitsfäste? Blir inte det alldeles för rickigt för en sådan påfrestande borrning? Poängen med borr med bitsfäste, som jag ser det, är att man lite snabbt kan förborra när man håller på att dra i skruv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.