Hej, har en härlig utedusch ( ny blandare, utkast, m m ) som sedan huset byggdes på 60 talet sitter på väggen. Behöver råd om hur jag bäst skyddar duschen under vintern? Vattnet stängs alltid av och rören töms. Vi är på Västkusten nära havet så vädret sliter på grejerna. Se även duschringen - som har rostat. Kan jag göra nåt åt den?
 
A Arvesen skrev:
Hej, har en härlig utedusch ( ny blandare, utkast, m m ) som sedan huset byggdes på 60 talet sitter på väggen. Behöver råd om hur jag bäst skyddar duschen under vintern? Vattnet stängs alltid av och rören töms. Vi är på Västkusten nära havet så vädret sliter på grejerna. Se även duschringen - som har rostat. Kan jag göra nåt åt den?
 
  • Utedusch monterad på en trävägg med en duschdraperi med lövmönster, en rund duschhuvud och duschhandtag. En vattenkanna står på marken bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skruvar av handduschen vid risk för frost. Det är lätt hos mig då jag bara har denna. Skruvar på igen när jag vinterduschar - tar bort efter (varmvatten)duschen.
Är det svårt att montera bort takduschen för vintersäsongen och bara tillfälligt behålla handduschen vid vinterdusch?
 
Tack! Vi stänger huset för vintern så båda borde kunna tas bort. Ska även blandaren monteras ned?
 
Nu blandas mitt varmvatten inifrån huset dvs en enklare lösning.

Din blandare ser ju väldigt proffsig ut - är den för utomhusbruk?
 
Redigerat:
Vet inte....
 
  • Gilla
sune09
  • Laddar…
Ja, det måste väl vara att demontera bort duschblandaren för vinter å förvara den varmt. Sen beroende på hur rören går även tömma dom
 
Kolla på nätet hur blandare ser ut för vintervarmvatten. Jag, utan kunskap, tycker din ser ut som en konventionell badrumsblandare. Vem installerade blandaren?
 
Ok.Tack. Gissar att msn kan se på Youtube hur man gör gör att demontera blandaren...?
 
Hej yonna det var en lokal röris som installerade den....
 
... vänta till någon röris svarar i tråden ...
 
Om jag har rätt skulle blandaren sitta inomhus på andra sidan väggen.

Så här ser min enkla installation ut. Används främst vid bastandet vintertid. Och av barnbarnen sommartid. Lagom vattenvärme justeras alltså inifrån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.