Krilleman
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Krille...

Menar du på att det är felaktigt att täta mot uppstickande avloppsrör och efter klinkerläggningen såga av röret och montera en sådan här fast utan huven så klart ??

[länk]

Varför skulle det vara felaktigt anser du då ?

Vi kör nästan i huvudsak med denna nämligen och har gjort i många år och ser inga fel i detta alls. 🙃
Som i all VVS, läs monteringsanvisningen hur produkten är tilltänkt att fungera. 👍

https://www.jafo.eu/fileadmin/pim/files/2/5/12942-XMWC.pdf

Diagram över JAFO:s golvanslutningsstosar för klinkergolv och plastmatta, visar korrekt montering inklusive tätning med tätskiktsmembran och anslutning till rör Ø110.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman Krilleman skrev:
Som i all VVS, läs monteringsanvisningen hur produkten är tilltänkt att fungera. 👍

[länk]

[bild]
Sorry...jag länkade fel variant... tänkte fel.

Denna variant är inte felaktig att montera efter klinkerläggningen för fuktskyddet ska vara mot avloppsrör och inte stosen i detta fallet.

Drift- och skötselinstruktioner för olika typer av klosettanslutningar, inklusive specifikationer och monteringsanvisningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Instruktionsdokument för WC-anslutningar och montering med plastmatta och klinker, innehåller även skötselråd och kemikaliebeständighet, Faluplast logotyp längst ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Krilleman
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Denna variant är inte felaktig att montera efter klinkerläggningen för fuktskyddet ska vara mot avloppsrör och inte stosen i detta fallet.
Ja det har du rätt i.

Jag brukar dock alltid köra med fläns-varianten. 👍
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Ja det har du rätt i.

Jag brukar dock alltid köra med fläns-varianten. 👍
En smaksak så klart precis som jag vägrar jobba med Purus plastbrunnar och vill ha Jafos med skruvbar klämring eller Blüchers rostfria.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.