R Rejäl skrev:
Här blir det nachos med hemmagjord guacamole, blev dock inte så mycket köpte fyra stycken avokadon och fick ut 2.5 av dom som inte var bruna🤷🥲
Ingen like för dåliga avokados dock.. (svåra att hitta med den perfekta konsistensen/smaken/mognaden)
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Dagens middag:

Grillad kyckling, majskolvar, fyllda snackpaprikor med chili på en tallrik vid matbordet; glas i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grillat..

En tallrik med grillad kycklingklubba, majskolv, sallad, potatissallad och en fylld paprika.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tallrik med grillad kyckling, majskolv, fylld paprika, sallad och potatissallad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kyckling, majs, fyllda snackpaprikor (chili i), sallad & potatissallad 👍😊
 
  • Gilla
4774 och 13 till
  • Laddar…
Årets första leverans av kräftor kom tidigt i år. Kompis som har en sjö där det finns massor och som tradition så äts första kilot i diskon utan tillbehör så skalen kan tippas ner direkt i kvarnen. Egentligen det enda rätta när det skall slabbas.
 
  • Kräftor i ett durkslag av metall över en diskho med kräftskal och ett glas öl på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
4774 och 10 till
  • Laddar…
Korvgubbe Korvgubbe skrev:
Entrecôte med ben är ingen dum detalj alls!
Nej precis…har bara köpt både svensk och Sydamerikansk Entrecôte benfri i bit & Skivor innan…men inte av detta varumärke eller kvalitet👍
 
GoC GoC skrev:
När du skriver det var det nog den jag åt 😉
Men oavsett riktigt god korv som det kommer köpas mer av medan det finns.
Jag rekommenderar deras chorizo. Påminner om den jag åt i cider på torget i Bilbao.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Fantastiskt god frukost idag

En tallrik med sill, stekt korv och en potatis- och svampgratäng på ett träbord med en gaffel bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
4774 och 7 till
  • Laddar…
Dagens:

Stekt lax serverad med kokt potatis, grönsallad med tomater, gurka, och rödlök, toppad med smögensås på en blommönstrad tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tallrik med stekt lax, kokt potatis med sås och en färgglad sallad. I bakgrunden en skål med sallad och en skål med godis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stekt lax, kokt potatis, sallad & smögensås 😊👍
 
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
Oxfilepasta enligt receptet men frun lagade den på rostas. Serverades med tagliatelle, rikligt med riven parmesan samt nymald svartpeppar.
Galet god och köttet var snudd på lika mört som file. 🤌
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 12 till
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Mister York i Gävle.
[bild]

Lite taniga men relativt goda hamburgare, ok men inte wow.
California och Honey Sriracha åts av oss som var där.
Jag tyckte det var lite snålt också! Sen gjorde de fel på min burgare… så har en till godo, men det finns bättre burgare i stan så osäker om den blir av 😅
Le Bab är bättre till nästa besök i stan 👍

Tyvärr kör de bästa bara foodtruck nu för tiden, inte så de står på samma ställe varje dag heller.
https://m.facebook.com/BroBurgerBarGavle/
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag tyckte det var lite snålt också! Sen gjorde de fel på min burgare… så har en till godo, men det finns bättre burgare i stan så osäker om den blir av 😅
Le Bab är bättre till nästa besök i stan 👍

Tyvärr kör de bästa bara foodtruck nu för tiden, inte så de står på samma ställe varje dag heller.
[länk]
Vi testade ju LeBab sist jag och barnen var till Gävle ifjol, och det var riktigt bra. 👌
York har allt att vinna på mera av ingredienserna på burgaren och mindre is i läsken (⅔)... Köttet drunknar i det andra fluffiga brödet.

Vi har Burgarbussen här som har bra burgare och flyttar runt, ofta vid Vattenhuset på Norra Backa. 👍
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
H
Igår blev det grillat, kycklingovanlår och flap steak (flankstek?) till detta krossad kokt potatis som fick gotta till sig i ugnen med persilja, mycket parmesan, vitlök och lite smör.

Idag blir det kantarellrisotto då jag och vovven gick rakt in i ett bestånd av kantareller nu på ”morgonkiss” promenaden.
Krossad kokt potatis gratinerad i ugn med persilja, parmesanost, vitlök och smör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kycklinglår och flankstek grillas på en grill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kantareller i en stekpanna, förberedda för att tillagas till kantarellrisotto.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 10 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vi testade ju LeBab sist jag och barnen var till Gävle ifjol, och det var riktigt bra. 👌
York har allt att vinna på mera av ingredienserna på burgaren och mindre is i läsken (⅔)... Köttet drunknar i det andra fluffiga brödet.

Vi har Burgarbussen här som har bra burgare och flyttar runt, ofta vid Vattenhuset på Norra Backa. 👍
Är man i Gävle så kan jag slå ett slag för Mama's Kithcen Foodtruck https://www.mamaskitchen.se/, brukar stå vid infatern till Microsoft i Ersbo. Jäkligt bra burgare, verkar dock vara ute på turne i Norrbotten just nu
 
  • Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
Vit tallrik med tonfiskpasta på ett träbord. Pastan är uppblandad med en krämig sås och hackad lök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Enkel favorit, tonfiskpasta.
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Köpte en färdig påse med frusen Paella på Lidl för några månader sedan.. idag var dagen här att testa den!

En tallrik med frusen paella från Lidl och några skivor grillat bröd på en mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tallerk med färdigfrusen Paella från Lidl, serverad med grillat bröd vid sidan av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


God! Lite klen i smaken (kryddningen) men förvånansvärt innehållsrik!

Serverades lite grillat bröd till..
 
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Lagar mat på en camping i Heiligenhafen

Matlagning på en camping i Heiligenhafen, en panna med kött och sås steks över en bärbar gasbrännare i ett gräsfält.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.