Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vem har lovat, och med vilket mandat?

I bästa fall kan man se löftet som ett gynnande förvaltningsrättsligt beslut och då är det ju bara att hålla fast vid det. Ett sådant kan inte godtyckligt ändras bara för att kommunen ”kom på” att det nog inte borde vara så.

Men du har ju själv här i tråden ifrågasatt beslutsförheten hos ett antal tjänstemän, så kanske har du blivit lovad något av någon som saknar mandat att lova detta. Eller tolkat en välvillig diskussion med någon som ett löfte.

Man kan naturligtvis yrka samma sak på flera olika grunder, och det gynnande beslutet vore rimligen den första grunden, men trots det känns den inte övertygande. Eller har du papper på löftet?
Jag har e-post på löftet från tjänstemannen i fråga.
I den här härvan uppdagas löpande nya saker och av dessa är merparten felaktiga. Igår hade vår kommunordförande sagt att det den 11/6 fattats ett beslut i frågan som de bett tjänstemännen att informera om. Men eftersom det inte finns diariefört/protokoll på det påstådda beslutet och ingen information kommit till oss så adderar vi detta till högen med misstag.. den är stor nu den högen tyvärr 😔
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Äldre brukar ju kunna det här med posthemligheten och hur man adresserar post. Yngre (nåja) tycks ju ha noll känsla för rättstraditionen
Posthemligheten är stendöd. Det har väl om inte andra Ylva Johansson sett till, och hon är mig veterligen 60 bast.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
M
F Fru_T skrev:
Helt makalöst hur dåligt en kommun kan skötas.
Blir en blank röst från mig i nästa kommunalval 😤🤦🏼‍♀️
Inget ovanligt alls idag, problemet med offentlig sektor är att man inte kan anlita någon annan kommun heller när den man bor i styrs och sköts av inkompetenta klantskallar som i bästa fall borde ha jobb att hålla upp dörren när man skall passera.
 
  • Gilla
larzen och 1 till
  • Laddar…
Hear hear!
 
F Fru_T skrev:
Blir en blank röst från mig i nästa kommunalval
Fast det är det absolut sämsta du kan göra i ett val, att inte rösta.

Det är en halv röst på den du absolut inte vill rösta på. Även om man tycker att alla politiker är sopor, så är drt väl för det mesta så att någon är särskilt stor sopa. Röstar du då inte så ger du en halv rödst till den värsta politikern.
 
  • Gilla
16386 och 4 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Fast det är det absolut sämsta du kan göra i ett val, att inte rösta.

Det är en halv röst på den du absolut inte vill rösta på. Även om man tycker att alla politiker är sopor, så är drt väl för det mesta så att någon är särskilt stor sopa. Röstar du då inte så ger du en halv rödst till den värsta politikern.
Jag vet- bara alldeles för bitter och frustrerad nu. Såklart att det blir en riktig röst. 😊
 
F Fru_T skrev:
Jag vet- bara alldeles för bitter och frustrerad nu. Såklart att det blir en riktig röst. 😊
Gör så! En röst i ett kommunval handlar aldrig om parti utan om lämplig person. ( Om man nu inte är nazist!) Men saknas det någon lämplig så kommer det oavsett bli kaos, tyvärr.
 
  • Gilla
Fru_T
  • Laddar…
Uppdatering

Kommunen bestred vårat föreläggande och tingsrätten är nästa steg.
Letar med ljus och lykta efter jurist som är erfaren inom området men har inte lyckats.
Är det någon här som kan hjälpa oss med tips?
🙏🏻🙏🏻
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.