Kom tillbaka i huset efter en lång semester upptäckte en väldigt stickande stank från duschen och såg detta på rören går knappt att få bort från rören.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Skulle uppskattas väldigt mycket ifall någon kan komma med nån input om vad jag kan göra
 
  • Förorenade rör i duschområdet med ansamling av smuts och mögel kring rörgenomföringarna i kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschgolv visar smutsiga rör som går genom kaklade ytor och är omgivna av en kladdig substans runt basen på rören. Tråden handlar om hur man rengör detta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Spola vatten i golvbrunnen och vasken en stund alt lägg i lite klorin och låt stå några timmar och spola sen. Kan lukta om brunnen torkat ut eller stått länge. Vad har du för ventilation? Rören ser ärjade ut typ?
 
Redigerat:
Hur såg rören ut innan ni åkte iväg? Har du någon fläkt i badrummet?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur såg rören ut innan ni åkte iväg? Har du någon fläkt
Tack för svar har ett ventilations hål över duschen.

Minns inte hur rören var innan aldrig lagt någon märke till det men troligtvis är detta någon som byggts upp övertid har var borta ungefär 1 år från huset
 
F Fideliox skrev:
Spola vatten i golvbrunnen en stund alt lägg i lite klorin och låt stå några timmar och spola sen. Kan lukta om brunnen torkat ut eller stått länge. Vad har du för ventilation? Rören ser ärjade ut typ?
Hej Tack för svar provar detta imorgon förhoppningsvis löser det problemet.

Är det så att man behöver dra upp kaklet i övrigt ifall detta ej löser problemet?
 
  • Brunt kakelgolv i ett badrum med en vit golvbrunn och en duschslang synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du varit borta ett år är det garanterat vattenlåsen som torkat. Häll vatten i golvbrunn och vask så ska det nog lösa sig.
 
  • Gilla
A Sande och 3 till
  • Laddar…
S
De där badrummet bör du nog planera att byta ut väldigt snart... Ser ut att ha ett gäng år på nacken...
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
A A Sande skrev:
Tack för svar har ett ventilations hål över duschen.

Minns inte hur rören var innan aldrig lagt någon märke till det men troligtvis är detta någon som byggts upp övertid har var borta ungefär 1 år från huset
Hade ni fläkten på och värmen på i huset , badrummet?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hade ni fläkten på och värmen på i huset
Trots direktverkande el så var värmen var oftast på i huset under perioden jag var borta.

Bör nog se över ventilations systemet med
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.