Hej.
Jag har en bänkskiva av laminat som ska kapas. Jag har en sticksåg med C- typ sticksågsblad. Hur mycket jag än försöker kapa så blir kapet inte rakt. Den kapar med anrda ord i vinkel och väldigt vågigt. Antingen så är det sticksågsbladet för klent eller så är det något annat som jag gör fel. Jag kapar med baksidan uppåt.

Kan ni rekommendera en sticksågsblad för mig att använda med C typ anpassad till laminat diskbänk ca 3.6 cm tjockt?.Maskinen har ca 350 watt
 
R Renovering11 skrev:
Hej.
Jag har en bänkskiva av laminat som ska kapas. Jag har en sticksåg med C- typ sticksågsblad. Hur mycket jag än försöker kapa så blir kapet inte rakt. Den kapar med anrda ord i vinkel och väldigt vågigt. Antingen så är det sticksågsbladet för klent eller så är det något annat som jag gör fel. Jag kapar med baksidan uppåt.

Kan ni rekommendera en sticksågsblad för mig att använda med C typ anpassad till laminat diskbänk ca 3.6 cm tjockt?.Maskinen har ca 350 watt
Du behöver en cirkelsåg för att få ett fint sågsnitt.
Med sticksåg på frihand blir det krokigt.
 
R
En sänksåg med styrskena om du vill ha ett snyggt resultat..
 
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Ska du jobba med det du har så tvinga fast en planka som styrning och låt sen sågen arbeta dvs tryck väldigt lite. Har själv andvänt metall blad när jag vill ha raka snitt i hårda skivor.
 
  • Gilla
Tjrex
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.