Har scannat nätet och forum efter en lösning för att automatiskt öppna och stänga fönster för ventilation. Det handlar om små sidohängda "vädringsfönster" som sitter ovanför de vanliga fönsterna i min lägenhet. En enkel konstruktion likt ett vädringsbeslag med motor hade varit perfekt.

Till min stora förvåning hittar jag ingenting online! Kan det verkligen vara så att jag är den första som vill kunna låta fönsterna öppnas på glänt med jämna mellanrum eller när det blir varmt i rummet??!?

Tacksam för tip!
 
T JohanMI skrev:
Har scannat nätet och forum efter en lösning för att automatiskt öppna och stänga fönster för ventilation. Det handlar om små sidohängda "vädringsfönster" som sitter ovanför de vanliga fönsterna i min lägenhet. En enkel konstruktion likt ett vädringsbeslag med motor hade varit perfekt.

Till min stora förvåning hittar jag ingenting online! Kan det verkligen vara så att jag är den första som vill kunna låta fönsterna öppnas på glänt med jämna mellanrum eller när det blir varmt i rummet??!?

Tacksam för tip!
Finns mängder med motorer som fungerar för detta.
 
I Installation skrev:
Finns mängder med motorer som fungerar för detta.
Har du några förslag på var jag kan börja kolla? Jag har bara koll på det tekniska, byggandet är nytt för mig...
 
Demmpa Demmpa skrev:
Finns minst en tråd i ämnet,
[länk]
Tack! Den hade jag missat. Men sett andra trådar om AliExpress-motorer som säger sig kunna göra jobbet. Detta ser ut som en sådan, fast med italiensk branding. Min förhoppning var att det fanns något lite enklare/smidigare, det ser ut som en ganska substantiell makapär.
 
T TopperHarley skrev:
Har du några förslag på var jag kan börja kolla? Jag har bara koll på det tekniska, byggandet är nytt för mig...
Actulux är en tillverkare. Vet inte Somfy kan ha eller om det bara är solskydd där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.