Hej, vi har tankar att riva vårat garage och bygga garage i en del av ladugården, till höger om den stora svarta porten, blir för två bilar, och lite annat smått och gott.

Är det någon som gjort något liknande, och kan visa några bilder påmhur det kan se ut att ha garage på det sättet, vi funderar på att inte ha några portar men att det ska gå lägga till senare.

Vi har en offert på ca 300 000 för att röja, gjuta platta och bygga en komplett stomme med innertak och väggar med.osb/gips där innertaket är bärande och ska klara större last.

Våra snickare gör det löpande så priset är ett estimat för att ha någorlunda koll.

Mest intresserad av om någon annan gjort något liknande och fått det snyggt.
 
  • Röd ladugård med stor svart port till vänster och garage på höger sida med en bil parkerad, grusväg och gräs i förgrunden, träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Not a garage, but I did a slaughterhouse. In total, also "for two cars" because 3x8 m (including the refrigerator) and 3.5 meters high. Reinforced ceiling with a rail for transporting animals for about 500 kg. Fully insulated and tiled to a height of 2.2 m and 2 special doors. That's why I think the price is a bit "exaggerated"
 
Är det en ekonomi byggnad så ska man följa LBK krav gällande brandcell EI60 o el installationsregler finns på nätet sök efter LBK pärmen Brandskyddsföreningen regelverk
 
Gusten2915 Gusten2915 skrev:
Är det en ekonomi byggnad så ska man följa LBK krav gällande brandcell EI60 o el installationsregler finns på nätet sök efter LBK pärmen Brandskyddsföreningen regelverk
Hej Gustav, så mycket har jag förstått, en besiktningsman från Länsförsäkringar ska ringa mig nästa vecka för att gå igenom alla regler, som jag förstått det ska det klara brand 60min.
 
Bra 😁 jobbar själv med gårdar och det är bättre att kolla vad som gäller innan man börjar med bygget lycka till
 
  • Gilla
bergquist
  • Laddar…
Gusten2915 Gusten2915 skrev:
Bra 😁 jobbar själv med gårdar och det är bättre att kolla vad som gäller innan man börjar med bygget lycka till
Hehe ja, jag gjorde samma sak med solcellerna så alltid bra att kolla upp, ska gå säker gård i höst så man kan få ner premien och lära sig lite
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.