Jag hade tänkt köpa en kombinerad tvättmaskin/torktumlare som ersättning för min torktumlare som har "remmat av" och funkar rätt dåligt i övrigt. Hade tänkt mig en LG men Tretti föreslog en Frigor istället som var lite snabbare och som de hade bättre marginal på. Win-win-alltså. Men varumärket Frigor? Något som någon har erfarenhet av? Helt nytt för mig. Enligt Tretti så är det grejor från samma fabrik som Gorenje.


Vad säger forumet om Frigor?

https://www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskin/tvatt-och-torkmaskin/product/frigor-wdn801/
 
BirgitS
Eftersom Gorenje inte är kända för bra kvalitet utan de har väl fabriken i något land med låga löner så bör ju då samma sak gälla Frigor. Dessutom var det ju inte direkt billig heller. Rekommendationen var kanske därför att Tretti gör god vinst på den.

Vi har en Electrolux kombimaskin sen 2014. Jag brukar kolla Råd & Röns tester innan jag handlar vitvaror etc.
 
Ficke ett erbjudande från Tretti där de drog ner priset till 7000:-. Uppenbarligen är det annonserade priset fejk när man utan problem kan kapa hälften. Verkar vara mycket fejkpriser på vitvaror. Inte som på sängar, men inte långt ifrån.
 
  • Wow
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Under januari-rean var utannonserat pris 7565 kr: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12466393
Tretti, Whiteaway och Enemo vet jag tillhör samma danska koncern.

Samtliga 4 Frigor-produkter som finns på Prisjakt säljs enbart av dessa 3 butiker (1 koncern) så man kan gissa att Frigor är deras eget varumärke och att de alltså vill sälja Frigor i första hand.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Under januari-rean var utannonserat pris 7565 kr: [länk]
Tretti, Whiteaway och Enemo vet jag tillhör samma danska koncern.

Samtliga 4 Frigor-produkter som finns på Prisjakt säljs enbart av dessa 3 butiker (1 koncern) så man kan gissa att Frigor är deras eget varumärke och att de alltså vill sälja Frigor i första hand.
frigor är turkiska vestel och arcelik
samma sortiment som cylinda
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
returen returen skrev:
frigor är turkiska vestel och arcelik
samma sortiment som cylinda
Är det samma som Gorenje också?
Så som säljaren sa.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Är det samma som Gorenje också?
Så som säljaren sa.
vet inte var gorenje tar sin vitvaror ifrån de tog tidigare en sväng från asko vilket de äger nu men husse ser nog gärna att de istället gynnar PRC istället för erdogan
borde vara kinesiska hinsene
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fick bli den LG jag tänkt mig från början. LG körde en cashback-kampanj som gjorde maskinen 750 kr billigare än Frigor. I övrigt kunde jag inte se några avgörande skillnader mellan dem, men jag tyckte LG-maskinen var lite snyggare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.