Hej,

Jag har kommit över ett enklare växthus av aluminium med glas.

Grävt ut, lagt grus och murat upp en mur med lecablock som nu är putsad först med A-bruk och därefter med B-bruk. Äntligen dags att sätta växthuset på plats med då slog det mig - hur gör man det bäst? Några alternativ jag tänkt på:

1) skruva fast tryckt trä ovanpå muren och fästa växthuset i det tryckta trät. Nackdelen är att muren är 19cm bred och jag misstänker att plankan bör ha minst samma bredd för att vattnet ska rinna av?

2) skruva växthuset rakt i muren med lättbetongskruv med syllpapp i mellan som går över murens kant så att vattnet kan rinna av.

...eller finns det något bättre förslag?

Tacksam för hjälp och tips!
 
C Coachrobruuu skrev:
Hej,

Jag har kommit över ett enklare växthus av aluminium med glas.

Grävt ut, lagt grus och murat upp en mur med lecablock som nu är putsad först med A-bruk och därefter med B-bruk. Äntligen dags att sätta växthuset på plats med då slog det mig - hur gör man det bäst? Några alternativ jag tänkt på:

1) skruva fast tryckt trä ovanpå muren och fästa växthuset i det tryckta trät. Nackdelen är att muren är 19cm bred och jag misstänker att plankan bör ha minst samma bredd för att vattnet ska rinna av?

2) skruva växthuset rakt i muren med lättbetongskruv med syllpapp i mellan som går över murens kant så att vattnet kan rinna av.

...eller finns det något bättre förslag?

Tacksam för hjälp och tips!
Hej! Gammal fråga men står i precis samma frågeställning nu. Hur löste du detta? Jag ska fästa mitt växthus på en lecamur och tänker att jag helst bara vill skruva fast växthusets sockel direkt i lecamuren. Men går det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.