N
Ska ju göras lite vått i vått, alltså 2 ggr.
Och tar det slut, mitt i jobbet får du göra om allt från början.
Så bra med en stor burk, och den vita vätskan är för snål, man måste späda det lite lösare.
Lite beroende på förvattning, men man ska inte gör det i solsken.
Eller om det ska regna inom 24 timmar.
 
N neo11 skrev:
Ska ju göras lite vått i vått, alltså 2 ggr.
Och tar det slut, mitt i jobbet får du göra om allt från början.
Så bra med en stor burk, och den vita vätskan är för snål, man måste späda det lite lösare.
Lite beroende på förvattning, men man ska inte gör det i solsken.
Eller om det ska regna inom 24 timmar.
Tack- du har gett mig många bra insikter, och jag tänkte likadant, vad händer om burken inte räcker och man är mitt i en strykning. Att det skulle göras två ggr visste jag inte, men det framgår säkert av medlets beskrivning.
 
K Kristina J skrev:
Tack- du har gett mig många bra insikter, och jag tänkte likadant, vad händer om burken inte räcker och man är mitt i en strykning. Att det skulle göras två ggr visste jag inte, men det framgår säkert av medlets beskrivning.
Trappan var i sämre skick än jag mindes (det är sonens hus) så nu är jag väldigt tveksam till vad bästa åtgärden kommer att bli.
 
  • En sliten utomhustrappa i betong med smidesräcken vid en byggnad med röd tegelvägg. Trappan visar tecken på förfall och behöver renoveras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongtrapp med skador och slitage, delvis nerbruten med sprickor och bortflagnad yta. Vid sidan finns ett svart metallräcke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongtrappa i dåligt skick med sprickor och fläckar, eventuellt på grund av slitage och ålder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten betongtrappa med sprickor och slitage på ytan och kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Ska du eller sonen göra jobbet?
Trappan behöver helst högtryckstvättas, den svarta fläcken måste bort.
Går den inte bort i tvätten får man bila.
Laga det grova med cementbruk A, och det fina med övergångar som kanske inte är betong med Ardex A46.

Kan man ta bort,vita plattan högst upp, på ett enkelt sätt, bör man göra det.
 
Redigerat:
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Ska du eller sonen göra jobbet?
Trappan behöver helst högtryckstvättas, den svarta fläcken måste bort.
Går den inte bort i tvätten får man bila.
Laga det grova med cementbruk A, och det fina med övergångar som kanske inte är betong med Ardex A46.

Kan man ta bort,vita plattan högst upp, på ett enkelt sätt, bör man göra det.
Sonen ska absolut göra jobbet själv, men jag har lovat ta reda på så mycket som möjligt vilka alternativ som finns, så återigen tack för dina värdefulla tips. Trodde nästan inte det skulle gå att rädda trappan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.