Nu ska det bli microcement i nya spaavdelningen har vi beslutat och jag har försökt hitta information om hur man får till en fin yta, men inte fått fram så mycket vettigt...

Jag vill ha en "solid" jämn färgning utan flammighet, som jag har förstått uppkommer vid slipningen.

Jag har putsat en hel del och tycker väl att jag är hyfsad på det, så tanken är att göra jobbet själv.

Någon som har tips och råd på vägen?
 
MrJay
Kan inte rågöra hur du påför microcement utöver att du kollar på Youtube. Men tänk på att den kan bli fläckig som en vanlig målad vägg och blir det fläck måste hela väggen göras om ifall du inte vill se det
 
MrJay MrJay skrev:
Kan inte rågöra hur du påför microcement utöver att du kollar på Youtube. Men tänk på att den kan bli fläckig som en vanlig målad vägg och blir det fläck måste hela väggen göras om ifall du inte vill se det
Tack, det hade jag ju listat ut själv redan...

Youtube verkar inte ha någon video jag hittar som går genom ytbehandling, alltså vilka moment som gör att det blir mer eller mindre flammigt...
Jag har pratat med ett par leverantörer och de verkar ge lite olika, och vaga, instruktioner om att använda mer eller mindre vatten i blandningen eller olika typer av sandpapper.
De verkar rent ovilliga att ge instruktioner, men jag vill inte beställa något innan jag vet att jag får en jämn fin färg...

Så om vi vänder på frågan, vet någon om en vettig leverantör som vet vad de pratar om?
 
Den lilla erfarenhet jag har är att det blir lite skiftningar med tanke på hur det appliceras (Festfloor i mitt fall). Har uppfattningen att ju mindre spacklande desto jämnare blir det, ju mindre slipning desto jämnare blir det. För att minimera ovanstående är det viktigt att underlaget är jämnt.

För att få en helt homogen yta likt flytspackel/industrigolv har jag ingen aning om hur man skulle gå till väga.
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.