Ja då var det dags igen...
Är det någon som kan guida mig åt rätt håll innan jag plockar ned tråget - Alltså om det går att gissa vad det kan vara när det läcker just där...?
Den har sedan många år trågpackning då den läckte ganska omedelbart.
Den läcker inte med vatten i tråget utan bara när den diskar.

Tack på förhand.
 

Bästa svaret

B Bolian skrev:
Ja då var det dags igen...
Är det någon som kan guida mig åt rätt håll innan jag plockar ned tråget - Alltså om det går att gissa vad det kan vara när det läcker just där...?
Den har sedan många år trågpackning då den läckte ganska omedelbart.
Den läcker inte med vatten i tråget utan bara när den diskar.

Tack på förhand.
ser ut som det är dax för spoarmsväxlare
 
returen returen skrev:
ser ut som det är dax för spoarmsväxlare
Tack. Bara att köpa hela kittet? Tänker att det antingen är oringen eller gummibälgen men kanske inte köp eller reparerbart?
 
B Bolian skrev:
Tack. Bara att köpa hela kittet? Tänker att det antingen är oringen eller gummibälgen men kanske inte köp eller reparerbart?
det är en grej som sitter med bajonettfattning så inget märkvärdigt
detta förutsätter att föregående reparation gjordes korrekt
 
returen returen skrev:
det är en grej som sitter med bajonettfattning så inget märkvärdigt
detta förutsätter att föregående reparation gjordes korrekt
jo jag förstod vilken del det var men undrade om det kan gå att laga eller byta packning. Den kittet kostar inte jättemycket så det är väl bara att beställa. Byter man den lämpligast från höger sida framifrån sett? Tack för support.
 
B Bolian skrev:
jo jag förstod vilken del det var men undrade om det kan gå att laga eller byta packning. Den kittet kostar inte jättemycket så det är väl bara att beställa. Byter man den lämpligast från höger sida framifrån sett? Tack för support.
höger sida du tar bort pumpen först
 
  • Gilla
Bolian
  • Laddar…
returen returen skrev:
höger sida du tar bort pumpen först
Ja mer solkart fel blir det inte.
 
  • En hand håller en trasig plastdel fastsatt med en metallklämma, placeringen verkar vara felaktig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
returen
  • Laddar…
returen returen skrev:
höger sida du tar bort pumpen först
Det var nog 10 år sedan jag bytte pumpen och glömt lite.. - Behöver man använda tex glidex för att montera tillbaka pumpen eller går/ska den monteras utan?
 
B Bolian skrev:
Det var nog 10 år sedan jag bytte pumpen och glömt lite.. - Behöver man använda tex glidex för att montera tillbaka pumpen eller går/ska den monteras utan?
nä inget glidex då är risken att den halkar av för man kan inte dra slangklämman för hårt
och o-ringen behöver det inte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.